Mostra el registre parcial de l'element
Llegir per viure i créixer. Hàbit lector, foment de la lectura a les escoles i dinamització de la literatura a secundària
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Gibert Rubio, Mireia | |
dc.date.accessioned | 2024-01-18T09:43:33Z | |
dc.date.available | 2024-01-18T09:43:33Z | |
dc.date.created | 2023-06-01 | |
dc.date.issued | 2023-05-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7626 | |
dc.description | Curs 2022-2023 | es |
dc.description.abstract | Resum: El present treball recull un estudi d’investigació dins de l’àmbit de la literatura, sobre l’hàbit lector adolescent i com fomentar-lo. A partir d’un estudi de cas, es presenta una anàlisi del paper de l’escola i del professorat en el foment de la lectura; de com s’aborda l’hàbit lector des de les aules, com es mesura l’èxit de les seves propostes i com es trasllada el plantejament de treball literari del centre a les unitats didàctiques. A través de diverses eines de caràcter quantitatiu i qualitatiu, la recerca identifica i dissecciona una manera específica d’ensenyar literatura i fomentar les habilitats lectores entre joves estudiants de secundària. Els resultats més rellevants mostren la complexitat d’englobar en una mateixa proposta el desenvolupament d’unes competències lectores crítiques i el foment de la lectura per plaer. Paraules clau: Educació, literatura, hàbit lector, pla lector, foment lector, habilitats i competències lectores, didàctica de la literatura, programació de lectures, adolescents, joves, ensenyament-aprenentatge. | es |
dc.description.abstract | Abstract: The present work includes a research study within the field of literature, on the adolescent reading habit and how to encourage it. Based on a case study, an analysis of the role of the school and teachers in the promotion of reading is presented; How the reading habit is approached from the classrooms, how they measure the success of their proposals and how their approach to literary work is transferred to the teaching units and activities. Through various quantitative and qualitative tools, the research identifies and dissects a specific way of teaching literature and fostering reading skills among young secondary school students. The most relevant results show that is extremely difficult to integrate in a same proposal both critical reading competences and the encouragement of reading for pleasure. Keywords: Education, literature, reading habit, reading plan, reading promotion, reading skills and competences, didactics of literature, reading schedule, teenagers, young people, teaching-learning. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 131 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Hàbit lector | es |
dc.subject.other | Adolescents | es |
dc.subject.other | Literatura -- Educació secundària | es |
dc.title | Llegir per viure i créixer. Hàbit lector, foment de la lectura a les escoles i dinamització de la literatura a secundària | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Directora: Vanesa Amat Castells | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |