Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorGibert Rubio, Mireia
dc.date.accessioned2024-01-18T09:43:33Z
dc.date.available2024-01-18T09:43:33Z
dc.date.created2023-06-01
dc.date.issued2023-05-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7626
dc.descriptionCurs 2022-2023es
dc.description.abstractResum: El present treball recull un estudi d’investigació dins de l’àmbit de la literatura, sobre l’hàbit lector adolescent i com fomentar-lo. A partir d’un estudi de cas, es presenta una anàlisi del paper de l’escola i del professorat en el foment de la lectura; de com s’aborda l’hàbit lector des de les aules, com es mesura l’èxit de les seves propostes i com es trasllada el plantejament de treball literari del centre a les unitats didàctiques. A través de diverses eines de caràcter quantitatiu i qualitatiu, la recerca identifica i dissecciona una manera específica d’ensenyar literatura i fomentar les habilitats lectores entre joves estudiants de secundària. Els resultats més rellevants mostren la complexitat d’englobar en una mateixa proposta el desenvolupament d’unes competències lectores crítiques i el foment de la lectura per plaer. Paraules clau: Educació, literatura, hàbit lector, pla lector, foment lector, habilitats i competències lectores, didàctica de la literatura, programació de lectures, adolescents, joves, ensenyament-aprenentatge.es
dc.description.abstractAbstract: The present work includes a research study within the field of literature, on the adolescent reading habit and how to encourage it. Based on a case study, an analysis of the role of the school and teachers in the promotion of reading is presented; How the reading habit is approached from the classrooms, how they measure the success of their proposals and how their approach to literary work is transferred to the teaching units and activities. Through various quantitative and qualitative tools, the research identifies and dissects a specific way of teaching literature and fostering reading skills among young secondary school students. The most relevant results show that is extremely difficult to integrate in a same proposal both critical reading competences and the encouragement of reading for pleasure. Keywords: Education, literature, reading habit, reading plan, reading promotion, reading skills and competences, didactics of literature, reading schedule, teenagers, young people, teaching-learning.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent131 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherHàbit lectores
dc.subject.otherAdolescentses
dc.subject.otherLiteratura -- Educació secundàriaes
dc.titleLlegir per viure i créixer. Hàbit lector, foment de la lectura a les escoles i dinamització de la literatura a secundàriaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirectora: Vanesa Amat Castells
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint