Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorAusió Mauri, Elisabet
dc.date.accessioned2024-05-09T08:05:28Z
dc.date.available2024-05-09T08:05:28Z
dc.date.created2023-05-30
dc.date.issued2023-04-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7887
dc.descriptionCurs 2022-2023es
dc.description.abstractThe aim of the present final degree project was to design a book and a teaching guide to introduce very young learners to phonological awareness in English. The didactic proposal was created taking into account a common difficulty between Spanish and Catalan speakers, which is to differentiate English vowels, especially where length is a part of the difference. It is thought for students in last year of Early Childhood Education that are learning English. The final objective of the proposal will be to encourage children to play with the language while they discover the new sounds of English. Key words: very young learners, phonological awareness, English as a foreign language, vowel soundses
dc.description.abstractL'objectiu del present projecte ha estat dissenyar un llibre i una guia didàctica per introduir els infants a la consciència fonològica en anglès. La proposta didàctica s'ha creat a partir d'una dificultat comuna entre castellanoparlants i catalanoparlants, que és diferenciar les vocals angleses, sobretot quan la longitud és part de la diferència. Està pensat per als alumnes de darrer curs d'Educació Infantil que estan aprenent anglès. L'objectiu final de la proposta es animar els infants a jugar amb la llengua mentre descobreixen nous sons de la llengua anglesa. Key words: Educació infantil, consciència fonològica, anglès com a llengua estrangera, sons vocàlicses
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent60 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherAnglès -- Educació infantiles
dc.subject.otherAnglès -- Pronunciació -- Ensenyamentes
dc.titleIntroducing very young english learners to phonological awareness in english: The story of Little bee, little bee!es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint