Are learning environments in Early Childhood Education a resource for the teaching of English as a foreign language to very young learners?
Author
Other authors
Publication date
2023-05-30Abstract
The objective of this study was to analyze the effectiveness of learning environments in
early childhood education for teaching English as a foreign language, as well as to see if
the requirements of learning environments match the requirements of teaching foreign
languages at a young age. With this objective in mind, data was collected through
interviews to early childhood education teachers and experts in language acquisition
and early childhood education. The results indicate that although learning environments
can be beneficial for the development of skills such as discovery or creativity, it is not a
suitable resource for teaching English due to the lack of interaction and exposure to the
language, which are essential aspects for its acquisition.
Key words: Learning Environments, English as a Foreign Language (EFL), Teaching
English, Early childhood education.
L'objectiu d'aquest estudi va ser analitzar l'eficàcia dels ambients d'aprenentatge en
l'Educació Infantil per l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera, així com
veure si els requisits dels ambients d'aprenentatge casen amb els requisits de
l'ensenyament de llengües estrangeres en edats primerenques. Per això, s'ha realitzat
una recopilació de dades mitjançant entrevistes a mestres d’Educació Infantil, i a
expertes en adquisició de llengües i Educació Infantil. Els resultants indiquen que, tot
i que els ambients d'aprenentatge poden ser beneficiosos pel desenvolupament
d'habilitats com la descoberta o la creativitat, no és un recurs adequat per a
l'ensenyament de l'anglès, a causa de la falta d'interacció i a la no existent exposició
constant amb la llengua, aspectes els quals són essencials per la seva adquisició.
Paraules clau: Ambients d’aprenentatge, anglès com a llengua estrangera, ensenyament
de l’anglès, Educació Infantil.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Anglès -- Educació infantil
Llengua segona -- Adquisició
Pages
71 p.
Note
Curs 2022-2023
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca