Teaching pronunciation in Primary Education
Altres autors/es
Data de publicació
2023-05-13Resum
ABSTRACT.
This final dissertation study analyses how children develop basic pronunciation skills through
continuous practice in Primary Education. The proposal was implemented in two different
school contexts: a mixed group of grades 7 and 8 from the IKC de Eglantier Voorhof, a Dutch
school situated in Delft, and in a group of 6th graders from Paidos School which is a Catalan
School situated in Sant Fruitós de Bages, close to Manresa City. The research was carried out
through a practical intervention of six lessons analysed through observation grids. In addition,
a survey was sent to the students at the end of the sessions. The results of this study showed
that pronunciation instruction is essential to promote effective learning as well as to foster the
acquisition of pronunciation.
Keywords: Primary School Education, Pronunciation, Phonemes, Phonetics, and English as a
Foreign Language.
RESUMEN.
Este trabajo de fin de grado analiza cómo los niños desarrollan las habilidades básicas de
pronunciación a través de la práctica continua en Educación Primaria. La propuesta se
implementó en dos contextos escolares diferentes: un grupo mixto de los grados 7 y 8 del IKC
de Eglantier Voorhof, una escuela holandesa ubicada en Delft y en un grupo de alumnos de 6º
del colegio Paidos que es un colegio catalán situado en Sant Fruitós de Bages, cerca de la
ciudad de Manresa. La investigación se llevó a cabo a través de una intervención práctica de
seis lecciones analizadas a través de cuadrículas de observación. Además, se envió una
encuesta a los alumnos al finalizar las sesiones. Los resultados de este estudio mostraron que
la enseñanza de la pronunciación es esencial para promover un aprendizaje eficaz, así como
para fomentar la adquisición de la pronunciación.
Palabras clave: Educación Primaria, Pronunciación, Fonemas, Fonética e Inglés como Lengua
Extranjera.
RESUM.
Aquest treball de fi de grau analitza com els nens desenvolupen les habilitats bàsiques de
pronunciació a través de la pràctica contínua en l’etapa d'Educació Primària. La proposta s'ha
implementat en dos contextos escolars diferents: un grup mixt dels cursos 7 i 8 de l’IKC de
Eglantier Voorhof, una escola holandesa ubicada a Delft i en un grup d'alumnes de 6è de
primària de l’escola Paidos una escola catalana situada a Sant Fruitós de Bages, prop de la
ciutat de Manresa. La investigació es va dur a terme a través d'una intervenció pràctica de sis
sessions analitzades a través de grælles d'observació. A més, es va enviar una enquesta als
alumnes en finalitzar les sessions. Els resultats d'aquest estudi van mostrar que l'ensenyament
de la pronunciació és essencial per promoure un aprenentatge efectiu així com per afavorir
l'adquisició de la pronunciació.
Paraules clau: Educació Primària, Pronunciació, Fonemes, Fonètica i Anglès com a Llengua
Estrangera.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Anglès
Paraules clau
Anglès -- Fonètica -- Educació primària
Anglès -- Pronunciació -- Ensenyament
Pàgines
63 p.
Nota
Curs 2022-2023
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats