Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorFusté Sucarrats, Laura
dc.contributor.authorGrabulosa Puig, Ayya
dc.date.accessioned2024-06-25T09:12:11Z
dc.date.available2024-06-25T09:12:11Z
dc.date.created2023-05-30
dc.date.issued2023-05-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8044
dc.descriptionCurs 2022-2023es
dc.description.abstractResum Avui dia, l'assetjament escolar esdevé una trista realitat que es troba més present que mai dins les aules i, és per això, que com a futures docents considerem essencial actuar-hi al respecte a través d'unes mesures preventives amb protocols d'intervenció del Departament de Catalunya. Tanmateix, fer esment que ens trobem dins una societat cada vegada més diversa i menys inclusiva. A conseqüència, els centres educatius i les aules en són un reflex de la nostra societat i en la majoria d'ocasions es generen conflictes o assetjament escolar sigui per prejudicis, tòpics o particularitats identitàries. Així doncs, l'objectiu principal del nostre estudi és identificar i contrastar les percepcions del professorat de les escoles seleccionades a través dels tòpics o prejudicis socials, mitjançant observacions participatives d'aula i la resolució dels processos d'inclusió i exclusió dins contextos educatius diferents. Per tant, hem pogut observar que l'assetjament escolar tot i que intenta passar desapercebut, és un problema greu i real que afecta a tot l'entorn educatiu. Paraules clau: assetjament escolar, educació primària, conflictes, convivència, detonants de l’assetjament, prevenció.es
dc.description.abstractAbstract. Today, bullying is a sad reality that is more present than ever in the classroom and, therefore, as future teachers we consider essential to act on it through preventive measures with intervention protocols of the Department of Catalonia. Also, to emphasize that we find ourselves in a society that is becoming more and more diverse and less inclusive. As a result, schools and classrooms are a reflection of our society and on most occasions conflicts or school bullying are generated either by prejudices, stereotypes or identity particularities. Therefore, the main objective of our study is to identify and contrast the perceptions of the teachers of the selected schools through social prejudices or topics, by means of participatory classroom observations and the resolution of the processes of inclusion and exclusion in different educational contexts. Thus, we have been able to observe that school bullying, although it tries to go unnoticed, is a serious and real problem that affects the entire educational environment. Key words: school bullying, primary education, conflicts, coexistence, triggers of bullying, prevention.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent127 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherAssetjament escolares
dc.subject.otherConvivència escolares
dc.titleAnàlisi dels processos d'inclusió/exclusió (assetjament escolar) i les seves particularitats identitàries, tòpics i prejudicis socials dins dues escoles de contextos educatius diferentses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir