Embaràs sonor. Un estudi sobre estimulació musical prenatal i la seva influència en el desenvolupament del nadó i en el vincle familiar.
Author
Other authors
Publication date
2024-05-10Abstract
La música és un recurs imprescindible en l’àmbit educatiu, específicament, en l’etapa
d’infantil. En aquest treball d’investigació s’aprofundeix en l’estimulació musical prenatal per
tal de demostrar la importància de la música des dels inicis, ja que és un sector desconegut
per a la majoria de docents que fan música a l’etapa d’infantil. Aquesta investigació té com a
objectiu analitzar com influeix l’estimulació musical prenatal en la persona gestant i en el
fetus a través d’entrevistes semiestructurades a professionals d’educació musical, formularis
a mares i observacions a nadons i embarassades. Els resultats de l’anàlisi indiquen que
l’estimulació musical prenatal beneficia tant a la mare com al fetus i el seu futur
desenvolupament, posant l’accent en el paper fonamental que exerceix la mare durant
l'embaràs i la importància del gènere musical utilitzat. Com a conseqüència, s’ha aprofundit i
demostrat com influeix la veu de la mare per a enfortir el vincle i com el seu benestar afecta
directament al fetus.
Music is an essential resource in the educational field, specifically in the early childhood
stage. In this research work, prenatal musical stimulation is delved into in order to
demonstrate the importance of music from the beginning, since it is an unknown sector for
the majority of teachers who make music at the kindergarten stage. This research aims to
analyze how prenatal musical stimulation influences the pregnant person and the fetus
through semi-structured interviews to music education professionals, forms for mothers and
observations of babies and pregnant women. The results of the analysis indicate that
prenatal musical stimulation benefits both the mother and the fetus and his/her future
development, emphasizing the fundamental role played by the mother during pregnancy and
the importance of the musical genre used. As a result, it has been explored and
demonstrated how the mother's voice influences the bond and how her well-being directly
affects the baby.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Música -- Ensenyament
Musicoteràpia
Pages
79 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca