Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorJutglar Collell, Anna
dc.date.accessioned2024-12-16T16:33:26Z
dc.date.available2024-12-16T16:33:26Z
dc.date.created2023-05-31
dc.date.issued2024-05-31
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8275
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractEl següent treball d'investigació té com a objectiu principal analitzar de quina manera els patis actius poden reduir el sedentarisme de les noies de l'ESO a l'hora del pati. Per dur a terme aquest estudi primer de tot s'ha fet una aproximació dels conceptes clau definint així la problemàtica del sedentarisme que afecta els i les adolescents, la definició de patis actius com a recurs per combatre aquesta, i posant especial atenció a les noies perquè s'ha percebut un nivell baix de pràctica d'activitat física i esport. Per tal d'estudiar aquest fenomen i respondre a l'objectiu s'ha dut a terme un estudi qualitatiu a un centre de secundària on es desenvolupa un projecte de patis actius. S'ha estudiat els comportaments d'aquestes mitjançant l'observació i entrevistes. Els resultats obtinguts són que canviant la distribució d'espais, la proposta d'activitats dinamitzades i implicant l'alumnat en la presa de decisions, afavoreix una major participació femenina i, per tant, es redueix el nivell de sedentarisme a l'hora del pati. Paraules clau: sedentarisme, patis actius, gènere i secundària.es
dc.description.abstractThe primary objective of this research study is to analyze how active recess can reduce sedentary behavior among female high school students during recess. To conduct this study, an initial approach was taken to define the key concepts, thereby outlining the issue of sedentary behavior affecting adolescents. The study defines active recess as a resource to address this issue, with particular attention given to girls due to the observed low levels of physical activity and sports participation among them. A qualitative study was conducted at a high school where an active recess project is implemented. The behaviors of the students were studied through observation and interviews. The results indicate that changing the distribution of spaces, proposing dynamic activities, and involving students in decision-making processes foster greater female participation, thereby reducing sedentary behavior during recess. Key words: sedentary lifestyle, active recess, gender and high school.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent49 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherPatis escolarses
dc.subject.otherSedentarismees
dc.subject.otherEscoles secundàrieses
dc.subject.otherNoies adolescents
dc.titleEstudi dels patis actius segons gènere a un centre de secundàriaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutora: Montse Martín Horcajo
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint