L’impacte de la música en la comunicació de tres infants que presenten un trastorn de l’espectre autista
Author
Other authors
Publication date
2024-05Abstract
Aquest treball té com a objectiu analitzar l’impacte de la música en la comunicació de l’alumnat TEA veient així si aquesta aporta beneficis en aquest àmbit. Pel que fa a la part teòrica del treball, en aquesta s’aprofundeix sobre aspectes com les característiques comunicatives de les persones TEA o la música com a eina de comunicació, entre d’altres. La realització de la part pràctica s’ha fet a través del mètode interpretatiu, mitjançant l’anàlisi d’una sèrie de dades recollides. Referent a aquesta recollida de dades es fan servir diferents instruments com el diari de camp, l’observació directa i les entrevistes a diferents professionals dins de l’àmbit. L’estudi s’ha fet a tres infants d’entre 6 i 12 anys de diferents escoles del Vallès Oriental, tots tres diagnosticats de trastorn de l’espectre autista. Gràcies a aquest, s’exploren les barreres d’aprenentatge referents a la comunicació amb què es poden trobar aquests alumnes i l’impacte i possibles beneficis que poden tenir les sessions de l’àrea de música.
This work aims to analyze the impact of music on the communication of ASD students, thus seeing if it brings benefits in this field.
As for the theoretical part of the work, it delves into aspects such as the communicative characteristics of ASD people or music as a communication tool, among others.
The realization of the practical part has been done through the interpretative method, through the analysis of a series of data collected. In terms of this data collection, different instruments are used, such as the field diary, direct observation, and interviews with different professionals within the field. The study was carried out in three children between 6 and 12 years old from different schools in Valles Oriental, all three diagnosed with autism spectrum disorder. Thanks to this, we explore the learning barriers related to the communication with which these students can find and the impact and benefits that music sessions can have.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació primària
Autisme
Trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat
Pages
101 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca