Espiritualitat i religions a les aules de secundària: Controvèrsia o oportunitat?
Author
Other authors
Publication date
2024-05-25Abstract
Aquest treball investiga l'impacte de l'espiritualitat i la religió en el benestar emocional i psicològic dels adolescents en una Catalunya rica i diversa culturalment, així com les percepcions i actituds dels docents i alumnes envers aquests tema. S’han realitzat entrevistes a docents i alumnes de centres concertats i públics sobre les diferents perspectives i experiències relacionades amb la inclusió de l'espiritualitat en l'educació secundària. Els resultats mostren que les pràctiques espirituals i religioses poden tenir un efecte positiu en el benestar dels adolescents, tot i que hi ha divergències en les opinions dels docents sobre com integrar aquests temes a les aules.
Paraules clau: Religió, espiritualitat, educació, ESO, Catalunya
This study investigates the impact of spirituality and religion on the emotional well-being of teenagers in a rich and culturaly diverse Catalonia. It also investigates the perception and attitudes of teachers and pupils towards this issue. Interviews to teachers and students from both public and private schools have been conducted. The results show that spiritual and religious practices can have a positive effect in the students’ well-being, but there are significant differences in how to approach this tòpic from the teachers’ perspective.
Key words: religion, spirituality, education, High School, Catalonia
Document Type
Master's final project
Document version
Tutora: Joanna Riera
Language
Catalan
Keywords
Espiritualitat
Religions
Educació secundària -- Catalunya
Pages
100 p.
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca