Mostra el registre parcial de l'element
La música de cinema a l'aula de secundària: S. Kubrick com a eix vertebrador
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Rojas Machado, Patricia | |
dc.date.accessioned | 2025-01-14T13:41:47Z | |
dc.date.available | 2025-01-14T13:41:47Z | |
dc.date.created | 2024-05-26 | |
dc.date.issued | 2024-05-26 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8392 | |
dc.description | Curs 2023-2024 | es |
dc.description.abstract | Aquest treball de màster investiga el paper de la música en el cinema, amb un enfocament en les produccions cinematogràfiques de Stanley Kubrick. S'analitza com la música en les pel·lícules de Kubrick contribueix a la narrativa, l'atmosfera i l'emoció, incloent l'ús del silenci i la música diegètica/extradiegètica. S'introdueix una proposta d’unitat didàctica per comprendre la importància de la música en el cinema, amb activitats pràctiques orientades a l'exploració de les relacions entre música i imatge. A través d'entrevistes i enquestes, es busca validar aquesta proposta des d'una perspectiva investigadora. Aquest treball pretén enfortir el vincle entre la teoria i la pràctica, contribuint al desenvolupament acadèmic i pràctic en l'àmbit del cinema i l'educació. | es |
dc.description.abstract | Este trabajo de máster investiga el papel de la música en el cine, con un enfoque en las producciones cinematográficas de Stanley Kubrick. Se analiza cómo la música en las películas de Kubrick contribuye a la narrativa, la atmósfera y la emoción, incluyendo el uso del silencio y la música diegética/extradiegética. Se introduce una propuesta de unidad didáctica para comprender la importancia de la música en el cine, con actividades prácticas orientadas a la exploración de las relaciones entre música e imagen. A través de entrevistas y encuestas, se busca validar esta propuesta desde una perspectiva investigadora. Este trabajo tiene como objetivo fortalecer el vínculo entre la teoría y la práctica, contribuyendo al desarrollo académico y práctico en el ámbito del cine y la educación. | es |
dc.description.abstract | This master's thesis investigates the role of music in cinema, with a focus on the film productions of Stanley Kubrick. It analyzes how music in Kubrick's films contributes to narrative, atmosphere, and emotion, including the use of silence and diegetic/extradiegetic music. A proposal for a didactic unit is introduced to comprehend the significance of music in cinema, with practical activities aimed at exploring the relationships between music and image. Through interviews and surveys, this proposal is sought to be validated from a research perspective. This work aims to strengthen the link between theory and practice, contributing to academic and practical development in the field of film and education. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 67 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Música -- Educació secundària obligatòria | es |
dc.subject.other | Música de pel·lícules | es |
dc.title | La música de cinema a l'aula de secundària: S. Kubrick com a eix vertebrador | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Tutor: David García | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |