L’escriptura creativa com a recurs didàctic per a fomentar la imaginació i la millora de l’expressió escrita
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2024-05-31Resumen
L’escriptura és el mitjà d’informació més antic i, a la vegada, una activitat complexa d’ensenyar. Tanmateix, l’escriptura creativa és un recurs didàctic poc explotat a les aules de secundària. Per això, el present treball analitza com l’escriptura creativa pot esdevenir un recurs pedagògic per fomentar la imaginació, l’originalitat i millorar l’expressió escrita. S’ha abordat què s’entén per escriptura i el seu procés, com es tracta la composició escrita a les aules i l’escriptura creativa com a recurs didàctic. Mitjançant un taller d’escriptura creativa i un qüestionari a docents de llengua catalana i castellana, s’han analitzat les diferències que sorgeixen en la redacció d’un text de caràcter curricular i un text creatiu, quina formació tenen els docents sobre escriptura creativa i quins processos utilitzen els estudiants per a redactar les composicions escrites. Paraules clau:
Escriptura creativa, expressió escrita, imaginació, originalitat, creativitat.
Writing is the most ancient means of information and, at the same time, a complex teaching activity. However, creative writing is a didactic resource that is not exploited in secondary classrooms. Therefore, the present work analyses creative writing in order to become a pedagogical resource to encourage imagination, originality an appreciation of written expression. It has addressed what is involved in writing and its process, how written composition is brought to classrooms and creative writing with didactic resources. Through a creative writing workshop and a questionnaire to Catalan and Spanish language teachers, the differences that arise in the writing of a curricular text and a creative text have been analysed, what training do teachers have on creative writing and the processes students use to compose written compositions. Key words:
Creative writing, written expression, imagination, originality, creativity.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Tutora: Eva Tresserras Casals
Lengua
Catalán
Palabras clave
Escriptura creativa -- Educació secundària
Comunicació escrita
Páginas
50 p.
Nota
Curs 2023-2024
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca