The effectiveness of technological resources as tools to improve english language learning in secondary education projects: Analysis and evaluation of podcasting
Author
Other authors
Publication date
2024-05-31Abstract
This study investigates the integration of podcast projects in secondary school English
language education, focusing on student engagement, language skill development, and
teacher support. Using interviews, questionnaires, classroom observations, and content
analysis, the research examines factors influencing technology use, compares traditional
and digital methods, identifies key resources for language learning, and evaluates
language accuracy in students' podcasts. Results show that students’ positive attitude
towards technology and familiarity with digital resources influence their use in the
classroom. Podcasting motivates students, fostering engagement and language skill
development. However, clear objectives, integration of skills, and teacher involvement
are crucial for success. In conclusion, podcasts enhance language learning and student
engagement.
Keywords: Podcast, secondary education, language learning, technology, resources,
English, students
Aquest estudi investiga la integració de projectes de podcasts en l’ensenyança de la
llengua anglesa a l’educació secundària obligatòria, centrant-se en la implicació dels
estudiants, el desenvolupament de les habilitats lingüístiques i el suport del professorat.
A partir de les entrevistes, qüestionaris, observacions a l'aula i anàlisi de contingut, la
recerca examina els factors que influeixen en l'ús de la tecnologia, compara mètodes
tradicionals i digitals, identifica recursos clau per a l'aprenentatge de llengües i avalua la
precisió lingüística dels podcasts de l'alumnat. Els resultats mostren que l'actitud
positiva dels estudiants envers la tecnologia i la familiaritat amb els recursos digitals
influeixen en el seu ús a l'aula. La creació de podcasts motiva els estudiants, fomentant
la implicació i el desenvolupament de les habilitats lingüístiques. No obstant això, tenir
objectius clars, integrar habilitats i comptar amb la implicació del professorat són
factors crucials per a l'èxit. En conclusió, els podcasts contribueixen a millorar
l'aprenentatge de llengües i la implicació dels estudiants.
Paraules clau: Podcast, educació secundària, aprenentatge de llengües, tecnologia,
recursos, anglès, estudiants
Document Type
Master's final project
Document version
Tutora: Sílvia Garriga Galobarges
Language
English
Keywords
Llengua segona -- Adquisició
Podcàsting
Anglès -- Educació secundària
Pages
51 p.
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats