Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorLópez Blanco, Lea
dc.date.accessioned2025-01-17T13:32:17Z
dc.date.available2025-01-17T13:32:17Z
dc.date.created2024-05-31
dc.date.issued2024-05-31
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8432
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractEl present treball de final de màster examina l’autopercepció de l’aprenentatge en estudiants d’Educació Secundària Obligatòria mitjançant estratègies metacognitives. Es compara la percepció de l’aprenentatge viscut per l’alumnat, la seva millora cognitiva, la percepció de les estratègies metacognitives i el nivell de consciència metacognitiva del personal docent de l’institut on s’ha portat a terme l’aplicació. La metodologia inclou una situació d'aprenentatge de rugby aplicada a dos grups de 2n d’ESO (n=59): 1) el grup experimental (GE), format per les classes A i C, al qual es van aplicar estratègies metacognitives, i 2) el grup de control (GC), la classe B, al qual no se li van aplicar. Es van aplicar sis instruments per analitzar les possibles diferències: l’observació directa, la prova escrita, les entrevistes individuals, i tres qüestionaris per valorar: l’experiència de l’alumnat, l'aprenentatge de l’alumnat i el MAIT als docents. Els resultats indiquen una millora en la percepció de l'aprenentatge en l’alumnat del GE que va emprar estratègies metacognitives a classe, una millora de la motivació i de la participació activa, en comparació amb el GC que no va mostrar tanta implicació ni interès en l’assignatura. A més, el GC va presentar un millor rendiment acadèmic en la prova escrita i no es van detectar altres diferències en aquest aspecte amb el GE. Paraules clau: metacognició, procés d’aprenentatge, avaluació formativa, educació física, consciència metacognitiva.es
dc.description.abstractThe following master's thesis examines the self-perception of learning in students of Compulsory Secondary Education through metacognitive strategies. It compares the perception of learning experienced by the students, their cognitive improvement, the perception of metacognitive strategies, and the level of metacognitive awareness of the teaching staff at the institute where the application was carried out. The methodology includes a rugby learning situation applied to two groups of 2nd-year ESO students (n=59): 1) the experimental group (EG), consisting of classes A and C, to which metacognitive strategies were applied, and 2) the control group (CG), class B, to which these strategies were not applied. Six instruments were used to analyse possible differences: direct observation, written tests, individual interviews, and three questionnaires to assess: the students' experience, the students' learning, and the MAIT (Metacognitive Awareness Inventory for Teachers) for teachers. Results indicate an improvement in the perception of learning in the students of the EG who used metacognitive strategies in class, an improvement in motivation and active participation, compared to the CG, which did not show as much engagement or interest in the subject. Additionally, the CG presented better academic performance in the written test, and no other differences were detected in this aspect with the EG. Key words: metacognition, learning process, formative assessment, physical education, metacognitive awareness.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent113 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherMetacognicióes
dc.subject.otherEducació fí­sica -- Educació secundària obligatòriaes
dc.subject.otherAprenentatgees
dc.titleAplicació i anàlisis de la influència d'estratègies metacognitives en el procés d'aprenentatge d'una SA de rugbi a 3r d'ESOes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutor: Gil Pla Campas
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint