Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorCreus Pladevall, Gil
dc.date.accessioned2025-01-20T09:56:34Z
dc.date.available2025-01-20T09:56:34Z
dc.date.created2024-06-30
dc.date.issued2024-06-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8443
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractLa competència digital transversal s'ha convertit en una habilitat imprescindible en l'era digital actual. Amb l'augment constant de les tecnologies de la informació i la comunicació (tecnologies digitals), la capacitat de comprendre, utilitzar i avaluar críticament la informació en diferents formats digitals és fonamental per a la participació activa en la societat contemporània. En aquest context, l'educació secundària emergeix com un punt crític per a la formació d'individus competents en aquest àmbit. L'ús eficaç de les tecnologies digitals no només implica coneixements tècnics, sinó també una comprensió profunda del seu impacte social, ètic i cultural. Aquest estudi exploratori té com a objectiu analitzar com el nivell de la Competència Digital Docent influeix en l’ús de les tecnologies digitals a les aules d’un centre educatiu de secundària. Per tal d'assolir aquest objectiu, s'ha utilitzat una metodologia mixta, que combina un qüestionari quantitatiu, administrat a 30 docents del centre seleccionat, amb entrevistes qualitatives realitzades a 2 professionals de l’especialitat d’Educació Física, aprofundint en aquest àmbit. Els resultats mostren que algunes variables tenen una influència significativa en el nivell de competència digital docent, com ara l’edat i l’especialitat, mentre que altres variables, com el gènere, no han mostrat una influència clara. Pel que fa a les àrees de competència digital, s'ha utilitzat el qüestionari SELFIE for TEACHERS, proporcionat pel Marc Europeu per a Organitzacions Educatives Digitalment Competents (DigCompOrg), que té com a finalitat donar suport a les organitzacions educatives en la seva digitalització de manera sistemàtica i estratègica. S’ha observat que en les àrees 1, 4 i 6 el nivell obtingut és alt, mentre que en l’àrea 5 és molt baix, i en les àrees 2 i 3 es troba en un nivell mitjà. En conclusió, l’estudi demostra que les actituds del professorat envers les tecnologies digitals influeixen en el seu ús a les aules, posant de manifest la importància de la formació dels docents en aquest àmbit, el qual ja es considera una competència transversal del currículum actual. Paraules Clau: Competència Digital, Competència Digital Docent, Tecnologies digitals, SELFIE for TEACHERSes
dc.description.abstractDigital transversal competence has become an essential skill in the current digital era. With the constant growth of information and communication technologies (digital technologies), the ability to understand, use and critically evaluate information in different digital formats is essential for active participation in contemporary society. In this context, secondary education emerges as a critical point for the formation of competent individuals in this area. The effective use of digital technologies not only implies technical knowledge, but also a deep understanding of their social, ethical and cultural impact. This exploratory study aims to analyze how the level of Digital Teaching Competence influences the use of digital technologies in the classrooms of a secondary school. In order to achieve this objective, a mixed methodology has been used, combining a quantitative questionnaire, administered to 30 teachers of the selected school, and qualitative interviews with 2 professionals of the Physical Education speciality, in depth in this area. The results show that some variables have a significant influence on the level of digital competence in teaching, such as age and specialization, while other variables, such as gender, have not shown a clear influence. Regarding the areas of digital competence, we used the SELFIE for TEACHERS questionnaire, provided by the European Framework for Digitally Competent Educational Organizations (DigCompOrg), which aims to support educational organizations in their digitalization in a systematic and strategic way. It has been observed that in areas 1, 4 and 6 the level obtained is high, while in area 5 it is very low, and in areas 2 and 3 it is at a medium level. In conclusion, the study shows that teachers' attitudes towards digital technologies influence their use in the classroom, highlighting the importance of teacher training in this area, which is already considered a cross-cutting skill in the current curriculum. Keywords: Digital Competence, Digital Competence in Teaching, Digital technologies, SELFIE for TEACHERSes
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent86 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherTecnologia de la informacióes
dc.subject.otherProfessors -- Avaluacióes
dc.subject.otherProfessors d'educació secundàriaes
dc.titleAvaluació de la competència digital docent a un centre de secundària a la comarca d’Osonaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutora: Marta Marimon Martí
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint