Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorArtigas Ponce, Gerard
dc.date.accessioned2025-01-20T10:59:41Z
dc.date.available2025-01-20T10:59:41Z
dc.date.created2024-05-30
dc.date.issued2024-05-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8446
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractAquest treball final de màster examina la utilitat i fiabilitat de l'eina d'intel·ligència artificial (IA) ChatGPT per a la preparació de materials didàctics de Llengua catalana i literatura a l'Educació Secundària Obligatòria (ESO) i Batxillerat. La investigació es basa en una anàlisi teòrica de la bibliografia existent, una enquesta al professorat de dos centres educatius i una avaluació empírica dels materials generats per ChatGPT mitjançant la interacció directa amb la plataforma. Els resultats mostren que la majoria del professorat té una percepció positiva d’aquesta eina, amb un 85% dels usuaris satisfets amb els materials generats. Tanmateix, la investigació revela que ChatGPT sovint produeix respostes amb errors i invencions, especialment en la creació d'exercicis pràctics, i que tendeix a respondre en castellà malgrat les instruccions se li formulin en català. Això implica una necessitat constant de revisió i correcció per part del docent, fet que pot fer que l'ús de l'eina sigui ineficient. En les conclusions, es discuteixen les implicacions d'aquests resultats i es proporcionen algunes recomanacions per a futurs estudis sobre l'ús de l’IA en el món educatiu. Paraules clau: ChatGPT, educació, ensenyament, IA, IA en l’educació, intel·ligència artificial, llengua catalanaes
dc.description.abstractThis master's thesis examines the usefulness and reliability of the artificial intelligence (AI) tool ChatGPT in preparing educational materials for Catalan Language and Literature subject in Secondary Education (ESO) and Baccalaureate. The research is based on a theoretical analysis of existing literature, a survey of teachers from two educational centres, and an empirical evaluation of the materials generated by ChatGPT after interacting with the platform. The findings indicate that most teachers have a positive perception of this tool, with 85% of users satisfied with the generated materials. However, the research reveals that ChatGPT often produces responses with errors and fabrications, particularly when creating practical exercises, and tends to respond in Spanish despite the prompts being written in Catalan. This requires constant review and correction by the teacher, making the tool somewhat inefficient. The conclusions discuss the implications of these findings and provide some recommendations for future studies on the use of AI in teaching. Keywords: AI, AI in education, artificial intelligence, Catalan language, ChatGPT, education, teachinges
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent48 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherIntel·ligència artificial -- Aplicacions a l'educacióes
dc.subject.otherBatxillerates
dc.subject.otherLiteratura -- Educació secundàriaes
dc.title"How can I help you today?" L'ús de ChatGPT com a generador de continguts didàctics de llengua catalana a secundàriaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutor: Jordi Chumillas Coromina
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint