Mostra el registre parcial de l'element
Gamification as a tool to stimulate the reading process
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Domingo Mesa, Genís | |
dc.date.accessioned | 2025-01-20T11:06:52Z | |
dc.date.available | 2025-01-20T11:06:52Z | |
dc.date.created | 2024-06-20 | |
dc.date.issued | 2024-06-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8447 | |
dc.description | Curs 2023-2024 | es |
dc.description.abstract | The present study aimed to determine whether gamification could foster students' reading motivation and enhance their reading comprehension abilities, as well. To do so, quantitative research connected with the internship's learning scenario was conducted. Thus, a five-session syllabus, along with initial and final reading exams and self-assessment surveys, was unfolded with a gamification group and a control group. In this way, it was found that gamification was not able to improve reading comprehension skills, but managed to increase learners' motivation to read. Considering this, an alternative teaching method and further research was suggested. Keywords: gamification, motivation, reading motivation, reading comprehension. | es |
dc.description.abstract | El present estudi pretenia determinar si la gamificació podria fomentar la motivació per la lectura i millorar les habilitats de comprensió lectora dels estudiants. Per fer-ho, es va desenvolupar una investigació quantitativa relacionada amb la situació d'aprenentatge de les pràctiques. Així, es va portar a terme una unitat didàctica de cinc sessions juntament amb exàmens de lectura i enquestes d'autoavaluació, ambdós inicials i finals, amb un grup gamificat i un grup de control. D'aquesta manera, es va comprovar que la gamificació no va ser capaç de millorar les habilitats de comprensió lectora, però si que va aconseguir augmentar la motivació dels alumnes per llegir. Considerant aquests resultats, es va suggerir un mètode d'ensenyament alternatiu i orientacions per a futures investigacions. Paraules clau: gamificació, motivació, motivació lectora, comprensió lectora. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 51 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Lectura -- Comprensió | es |
dc.subject.other | Motivació en l'educació -- Ensenyament secundari | es |
dc.subject.other | Gamificació | es |
dc.title | Gamification as a tool to stimulate the reading process | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Tutor: Sílvia Garriga Galobardes | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | es |