La cultura musical en l’educació infantil. Avaluant l’impacte de l’omissió de llengües i tradicions autòctones en el context educatiu de Casamance, el Senegal.
Author
Other authors
Publication date
2024-04Abstract
El valor de la cultura musical i tradicional Diola en contextos escolars no sempre rep
l’atenció necessària i està força determinada pel valor que li dóna la comunitat educativa o
fins i tot la política. En contextos com el Senegal, les polítiques educatives tenen un pes
molt rellevant.
Aquesta recerca pretén analitzar quin paper té la cultura musical dins de l’escolarització en
les aules senegaleses, concretament a la regió de la Casamance. Així mateix, aquest TFG
té per objectiu analitzar quins beneficis pot tenir la vinculació de la cultura als centres
educatius per una millora d’aprenentatges.
Per fer-ho s’ha portat a terme una recerca d’un estudi de cas a partir d’observacions a
diverses escoles i entrevistes amb persones de l’àmbit.
Les conclusions apunten que probablement la vinculació de la cultura pròpia d’un territori
amb els aprenentatges pugui tenir un assoliment més satisfactori tant en l’àmbit acadèmic
com emocional.
The value of Diola's musical and traditional culture in school contexts does not always
receive the necessary attention and is strongly determined by the value given to it by the
educational community or even by politics. In contexts such as Senegal, educational policies
have a very important weight.
This research aims to analyse the role of musical culture in schooling in Senegalese
classrooms, specifically in the Casamance region. Likewise, the aim of this dissertation is to
analyse the potential benefits of linking culture to educational centres in order to improve
learning.
To do this, a case study research has been carried out based on observations in different
schools and interviews with people in the field.
The conclusions point to the fact that the linking of a territory's own culture with learning can
probably have a more satisfactory impact on both an academic and emotional level.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Cultura
Música -- Ensenyament
Política educativa
Pages
42 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats