dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Bellver Bosch, Gemma | |
dc.date.accessioned | 2025-01-21T08:04:38Z | |
dc.date.available | 2025-01-21T08:04:38Z | |
dc.date.created | 2024-05 | |
dc.date.issued | 2024-05-09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8459 | |
dc.description | Curs 2023-2024 | es |
dc.description.abstract | Aquest treball pretén investigar com promoure l'autonomia dels infants del primer cicle
de l’etapa d’Educació Infantil en l'àmbit de les activitats quotidianes, mitjançant un estudi
de cas en una escola bressol de Catalunya. Des d’una perspectiva qualitativa, amb un
apunt quantitatiu i, a través de la utilització de l'observació no participant i la formulació
d’entrevistes a educadores, s'explora com s'aborden les rutines quotidianes a la llar
d’infants l’Espurna i com aquestes contribueixen al desenvolupament de l’autonomia
dels infants de 2 a 3 anys. L'estudi conclou que les activitats quotidianes són oportunitats
valuoses per fomentar l'autonomia dels infants en la primera infància, sempre que es
mantingui una coherència entre la intervenció directa i indirecta per part de l'educador/a.
Aquesta recerca posa de manifest l’observació, la necessitat de donar temps als infants
i de confiar en les seves capacitats i potencialitats. A més, de mostrar que cal adaptar la
intervenció educativa segons les necessitats i el moment evolutiu de cada infant, alhora
de reconèixer que la intervenció no serà la mateixa al llarg del curs, sinó que es
modificarà en funció del progrés i del desenvolupament individual de cada nen o nena | es |
dc.description.abstract | This study aims to investigate how to promote autonomy among children in the first cycle
of Early Childhood Education, specifically focusing on daily activities, through a case
study conducted at a nursery school in Catalonia. Adopting a qualitative perspective and
including a quantitative aspect, the research employs non-participant observation and
interviews with educators to explore how daily routines are approached at the nursery
school called l’Espurna and how these routines contribute to the development of
autonomy in 2- to 3-year-old children. The research concludes that daily activities
present valuable opportunities for promoting autonomy in early childhood, provided
direct and indirect educator intervention is coherent. This study highlights the importance
of observation and the need to give children time and believe in their abilities and
potential. Furthermore, it demonstrates the necessity of adapting educational
interventions according to the individual needs and developmental stages of each child,
recognizing that these needs and stages evolve. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 234 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Infants -- Aprenentatge | es |
dc.subject.other | Autonomia de l'alumne | es |
dc.title | Intervenció professional pel foment de l'autonomia a través de les activitats quotidianes en la primera infància: Estudi de cas a l’aula d’I2 de la Llar d’infants l’Espurna de Castellterçol | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | es |
dc.type.version | info:eu-repo/updatedVersion | es |