Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorBellver Bosch, Gemma
dc.date.accessioned2025-01-21T08:04:38Z
dc.date.available2025-01-21T08:04:38Z
dc.date.created2024-05
dc.date.issued2024-05-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8459
dc.descriptionCurs 2023-2024es
dc.description.abstractAquest treball pretén investigar com promoure l'autonomia dels infants del primer cicle de l’etapa d’Educació Infantil en l'àmbit de les activitats quotidianes, mitjançant un estudi de cas en una escola bressol de Catalunya. Des d’una perspectiva qualitativa, amb un apunt quantitatiu i, a través de la utilització de l'observació no participant i la formulació d’entrevistes a educadores, s'explora com s'aborden les rutines quotidianes a la llar d’infants l’Espurna i com aquestes contribueixen al desenvolupament de l’autonomia dels infants de 2 a 3 anys. L'estudi conclou que les activitats quotidianes són oportunitats valuoses per fomentar l'autonomia dels infants en la primera infància, sempre que es mantingui una coherència entre la intervenció directa i indirecta per part de l'educador/a. Aquesta recerca posa de manifest l’observació, la necessitat de donar temps als infants i de confiar en les seves capacitats i potencialitats. A més, de mostrar que cal adaptar la intervenció educativa segons les necessitats i el moment evolutiu de cada infant, alhora de reconèixer que la intervenció no serà la mateixa al llarg del curs, sinó que es modificarà en funció del progrés i del desenvolupament individual de cada nen o nenaes
dc.description.abstractThis study aims to investigate how to promote autonomy among children in the first cycle of Early Childhood Education, specifically focusing on daily activities, through a case study conducted at a nursery school in Catalonia. Adopting a qualitative perspective and including a quantitative aspect, the research employs non-participant observation and interviews with educators to explore how daily routines are approached at the nursery school called l’Espurna and how these routines contribute to the development of autonomy in 2- to 3-year-old children. The research concludes that daily activities present valuable opportunities for promoting autonomy in early childhood, provided direct and indirect educator intervention is coherent. This study highlights the importance of observation and the need to give children time and believe in their abilities and potential. Furthermore, it demonstrates the necessity of adapting educational interventions according to the individual needs and developmental stages of each child, recognizing that these needs and stages evolve.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent234 p.es
dc.language.isocates
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaes
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherInfants -- Aprenentatgees
dc.subject.otherAutonomia de l'alumnees
dc.titleIntervenció professional pel foment de l'autonomia a través de les activitats quotidianes en la primera infància: Estudi de cas a l’aula d’I2 de la Llar d’infants l’Espurna de Castellterçoles
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses
dc.type.versioninfo:eu-repo/updatedVersiones


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint