Els beneficis del “text lliure” en els inicis de la lectura i l’escriptura. Un estudi de cas
Author
Other authors
Publication date
2024-05-10Abstract
La finalitat d'aquest estudi és, per un cantó, conèixer quines són les característiques de les
tècniques del text lliure de Célestin Freinet i, per l'altre, observar de quina manera sobreviu
aquest model canònic a les aules actuals. Així doncs, s'ha dut a terme una recerca teòrica entorn
les tècniques del text lliure de Célestin Freinet i els seus beneficis en l'inici de la lectura i
l'escriptura i, a més, s'ha fet un estudi de cas per tal d'analitzar i interpretar la realitat d'una
escola concreta amb relació a les tècniques del text lliure. Els instruments utilitzats per fer la
recollida de dades són les entrevistes qualitatives, que s'han fet a les sis tutores d'educació
infantil del centre i les observacions estructurades de moments rellevants per a la recerca
The aim of this study is, in one hand, to identify the characteristics of Célestin Freinet’s free
techniques, and on the other hand, to observe in which way the canonic model survives on the
actual classrooms. To accomplish this, it has been done a theoretical study on the free text
techniques developed by Célestin Freinet and his benefits on early reading and writing. Among
this, a case study was carried out to analyze the reality of an specific school in relation to the
free text techniques. The instruments used in the recollection of data have been qualitative
interviews made to six tutors of kindergarten teachers from center and structured observations
of the relevant moments during the research
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació infantil
Lectua
Escriptura
Pages
54 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats