Aprenentatge de la música a través d’un tema de ciències socials: la mitologia grega
Author
Other authors
Publication date
2024-05Abstract
Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) investiga l'efectivitat de la integració de la
mitologia grega com a fil conductor per a l'aprenentatge musical a l'educació
primària. Mitjançant una seqüència didàctica musical, s'analitza com l'ús de
temes mitològics com Pandora, Orfeu i Eurídice, Persèfone i Hades, així com la
història de Zeus, Hades i Posidó, pot millorar l'aprenentatge musical dels
alumnes. Els participants són alumnes de cinquè de primària. El mètode utilitzat
inclou la creació i implementació d'una seqüència didàctica, avaluació formativa
i investigació qualitativa. Els resultats mostren un impacte positiu en la
comprensió musical i la connectivitat cultural dels alumnes. Les conclusions
suggereixen la importància de la integració interdisciplinària per a un
aprenentatge holístic i significatiu
This Bachelor's Thesis investigates the effectiveness of integrating Greek
mythology as a guiding theme for music education in primary schools. Through a
musical didactic sequence, it analyzes how the use of mythological themes such
as Pandora, Orpheus and Eurydice, Persephone and Hades, as well as the story
of Zeus, Hades, and Poseidon, can enhance students' musical learning.
Participants are fifth-grade students. The method involves creating and
implementing a didactic sequence, formative assessment, and qualitative
research. Results show a positive impact on students' musical understanding and
cultural connectivity. Conclusions suggest the importance of interdisciplinary
integration for holistic and meaningful learning
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Pages
55 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats