Mostra el registre parcial de l'element
Les mestres de les aules hospitalàries: el pilar del benestar emocional
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Arnau Trujillo, Maria | |
dc.date.accessioned | 2025-01-24T13:13:43Z | |
dc.date.available | 2025-01-24T13:13:43Z | |
dc.date.created | 2024-05 | |
dc.date.issued | 2024-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8486 | |
dc.description | Curs 2023-2024 | es |
dc.description.abstract | El següent treball es centra en la importància del paper de les mestres de les aules hospitalàries pel que fa l’acompanyament emocional que proporcionen als infants hospitalitzats i a les seves famílies. A través d’una recerca teòrica de diversos autors i autores i d’una recollida de dades precises de diversos instruments, s’analitza com es prioritza l’educació emocional a l’aula hospitalària, es coneixen les estratègies emocionals que utilitzen les mestres per fomentar el benestar dels infants i es descriuen les fortaleses i les dificultats de l’equip de mestres en quant a l’acompanyament emocional que proporcionen als infants hospitalitzats i a les seves famílies. A més, es destaca la importància del rol del docent en la creació d’un ambient basat en la seguretat i la confiança, que impulsa als infants a expressar i exterioritzar les seves emocions. El present estudi té un caràcter qualitatiu, a través de l’estudi d’un cas concret i girant entorn d’un paradigma interpretatiu. Consta d’una primera part teòrica, on s’ha fet un recull de les evidències i aportacions de diversos autors i autores especialistes o professionals en aspectes d’educació emocional i aules hospitalàries. Seguidament, hi ha una segona part on es realitza l’estudi i l'anàlisi qualitativa a través de la categorització de les dades obtingudes gràcies a tres instruments de recerca. Finalment, hi ha la part de limitacions que han sorgit al llarg del treball i línies de futur per les quals podria continuar la present recerca | es |
dc.description.abstract | The following work focuses on the importance of the role of teachers in hospital classrooms in terms of the emotional accompaniment they provide to hospitalized children and their families. Through theoretical research by various authors and a collection of precise data from various instruments, we analyze how emotional education is prioritized in the hospital classroom, we know the emotional strategies used by teachers to promote the well-being of children and describe the strengths and difficulties of the team of teachers when it comes to the emotional accompaniment they provide to hospitalized children and their families. In addition, the importance of the role of the teacher in the creation of an environment based on security and trust is highlighted, which encourages children to express and externalize their emotions. This study has a qualitative character, through the study of a specific case and revolves around an interpretative paradigm. It consists of a first theoretical part, where a collection of the evidence and contributions of various authors, specialists or professionals in aspects of emotional education and hospital classrooms has been made. Next, there is a second part where the study and qualitative analysis is carried out through the categorization of the data obtained through three research instruments. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 109 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Educació inclusiva | es |
dc.subject.other | Aules hospitalàries | es |
dc.subject.other | Educació emocional | es |
dc.title | Les mestres de les aules hospitalàries: el pilar del benestar emocional | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | es |
dc.type.version | info:eu-repo/updatedVersion | es |