Browsing by Subject "Música -- Educació secundària obligatòria"
Now showing items 1-20 of 21
-
10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO
(2024-05-27)Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, ... -
Approach to other ways of living, learning and teaching music: spirituality in music education
(2023-05-31)This study examines the role of spirituality in music education by synthesizing insights from literature and conducting interviews with accomplished musician-educators, aiming to gain a profound ... -
Aproximació a l'Actuació Educativa d'Èxit: Aplicació de la Tertúlia Musical Dialògica a alumnes de 3r de l'ESO, estudi de cas
(2022-05)En el marc de les Actuacions Educatives d’Èxit, es realitza una aplicació d’aproximació a Tertúlia Musical Dialògica, enfocada a la música clàssica, a alumnes de 3r d’ESO en el centre on s’ha dut a terme ... -
La cançó protesta: Desconstrucció del gènere per a la seva aplicació a l'aula de secundària
(2023-06-02)Aquest treball aprofundeix en l’ús de la cançó protesta dins del marc educatiu actual i estudia la seva aplicabilitat a l’ESO (Educació Secundària Obligatòria). La investigació pretén mostrar la ... -
Deconstruint el desencant: Anàlisi de la perspectiva de l'alumnat al voltant de l'assignatura de música a secundària
(2023-06-01)En el nostre país la matèria de música es considera encara avui dia una assignatura secundària tot i la inclusió de les noves pedagogies. La transició educativa que es produeix de primària a secundària ... -
Descodificant sons, desenvolupant ments: La importància de la transcripció rítmica i melòdica en la metacognició dels alumnes de música a secundària
(2024-06-30)Aquesta recerca examina la influència de la transcripció rítmica i melòdica en la metacognició dels estudiants de música a secundària. Mitjançant investigació qualitativa i quantitativa, s'analitza com ... -
El engagement y los disparadores psicológicos del ámbito del marketing aplicados a la enseñanza musical
(2022-06-02)Gracias a la neurociencia se están encontrando explicaciones a muchos de los comportamientos, reacciones y decisiones de las personas. Esta ciencia aplicada a la educación ha sido de gran ayuda en el ... -
Estava de parranda! La rumba catalana en la matèria de música a l'Educació Secundària Obligatòria a Catalunya
(2023-05-30)Aquest Treball de Fi de Màster explora l'aplicació de la rumba catalana en el marc de la matèria de música de l'Educació Secundària Obligatòria a Catalunya. Ofereix una visió global de l'ús d’aquest ... -
Female Composers matters! Reelaboració del Llistat d’audicions de la matèria Anàlisi Musical destinada a les PAU 2023 sota el criteri de perspectiva de gènere
(2023-06-02)La present investigació pretén, per una banda, mostrar la situació de biaix de gènere tant en l’àmbit musical com educatiu i, d’altra banda, aplicar les lleis d’educació amb la finalitat de reelaborar ... -
He visto un concierto: Cómo el aspecto visual condiciona la definición de los gustos musicales en la adolescencia
(2025-01-20)La presente investigación profundiza en la formación del gusto musical y en los factores psicosociales que lo influyen, poniendo especial atención en la adolescencia. Esta etapa, de por sí singular y ... -
Investigació avaluativa del projecte Rockin: a través de la mirada dels docents especialistes de música dels centres participants
(2024-06-30)La present investigació pretén realitzar un estudi de cas del projecte Rockin, dedicat a la formació i a la pràctica grupal instrumental, focalitzant-se en la mirada dels docents especialistes de ... -
L'arquitectura de l'aula de música: Un instrument per facilitar la reflexió de l’alumnat i el professorat sobre el disseny de l’aula
(2022-06-03)La present investigació analitza el disseny d’espais educatius a través de processos participatius i proposa el disseny d’un instrument facilitador per iniciar el redisseny de l’aula de música dels ... -
L'educació emocional dins l'aula de música de secundària
(2023-05-17)Aquesta investigació s’endinsa en el coneixement de l’educació emocional, els seus beneficis i la seva aplicació pràctica dins les aules d’educació secundària, amb l’objectiu de crear un seguit ... -
Millorar la situació social entre l'alumnat de l'aula d'acollida i el seu grup classe: la percussió de carrer com a eina social
(2023-05-01)Resum La present investigació pretén conèixer i millorar la situació social dels i les alumnes nouvinguts/es partícips en un centre educatiu públic català. Tractarà d’endinsar-se a l’aula d’acollida ... -
La motivación en el aula de música: Investigación cualitativa sobre la motivación en la asignatura de música en secundaria
(2022-06-03)La falta de motivación por parte del alumnado de secundaría y las posibles formas de combatirla es una cuestión muy tratada por diversos estudios académicos. En el caso de la asignatura de música -con ... -
La música com a eina d’acollida i d’inclusió als centres educatius
(2023-06-01)El present treball de fi de màster presenta una proposta reflexiva i una revisió pedagògica sobre la inclusivitat i l’acollida dins de les aules de música a la secundària. Per fer-ho, la proposta ... -
La música de cinema a l'aula de secundària: S. Kubrick com a eix vertebrador
(2024-05-26)Aquest treball de màster investiga el paper de la música en el cinema, amb un enfocament en les produccions cinematogràfiques de Stanley Kubrick. S'analitza com la música en les pel·lícules de Kubrick ... -
La música en la ESO. Una materia para el desarrollo de la identidad personal
(2024-05-30)La recerca que es presenta en aquest treball parteix d'unes conviccions i conclusions pròpies entorn de com ensenyar la matèria música en l'ESO (Educació Secundària Obligatòria): establir com a eix ... -
La producció musical: una extensió de l'aprenentatge a les aules de música
(2022-06)Tota la música que s'escolta avui en dia passa per una mediació tecnològica que pot ser més o menys evident per a l'oient. No obstant això, a l'educació musical de secundària en cap moment es contempla ... -
La renúncia estratègica: Estratègies per la creació del primer nivell d'intersubjectivitat a l'aula de música.
(2022-06-03)Aquest treball d'investigació presenta una proposta d'identificació i anàlisis de les estratègies discursives- tècniques particulars de conversació- que el professor de música utilitza a l'aula quan ...