Integrating music into english language routines to enhance phonological awareness
Other authors
Publication date
2025-05-01Abstract
This Final Dissertation Project aims to provide Early Childhood Education teachers with a practical and engaging tool to support the development of English phonological awareness in very young learners. The project consists of a set of original songs designed to be used during daily classroom routines, targeting English phonemes that are particularly challenging for Catalan speaking children. Based on a theoretical framework that explores the relationship between phonological awareness, music, and routines, this study proposes a meaningful way to integrate language learning into everyday school life. The songs and materials were shared with Early Childhood, English, and music teachers, whose feedback was collected through questionnaires to assess their practicality and effectiveness. The results suggest that using music in routine contexts can be a powerful pedagogical strategy to enhance pronunciation, auditory discrimination, and overall phonological skills in early language learners.
Aquest Treball de Final de Grau té com a objectiu oferir als mestres d’Educació Infantil una eina pràctica i atractiva per a afavorir el desenvolupament de la consciència fonològica en anglès en els infants. El projecte consisteix en un conjunt de cançons originals dissenyades per ser utilitzades durant les rutines diàries a l’aula, posant èmfasi en fonemes de l’anglès que resulten especialment difícils per a nens i nenes catalanoparlants. Basat en un marc teòric que explora la relació entre la consciència fonològica, la música i les rutines, aquest estudi proposa una manera significativa d’integrar l’aprenentatge de l’anglès en la vida escolar quotidiana. Les cançons i materials van ser compartits amb mestres d’Educació Infantil, així com amb especialistes d’anglès i música, i es va recollir la seva opinió a través de qüestionaris per tal d’avaluar-ne la viabilitat i eficàcia. Els resultats suggereixen que l’ús de la música en contextos de rutina pot ser una estratègia pedagògica potent per millorar la pronunciació, la discriminació auditiva i, en general, les habilitats fonològiques en l’aprenentatge inicial d’una llengua estrangera.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
English
Subject (CDU)
02 - Librarianship
Pages
49 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/