Development of Oral English in the Primary School Classroom: A Teaching Guide for the First Cycle
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2025-05-01Resumen
Oral communication is essential for developing English language proficiency in the youngest
learners. However, it often receives less attention than reading and writing skills in primary
classrooms. Recognising this fact, this study aims to design a complete teaching guide,
accompanied by a resource bank, with the intention of helping to improve the acquisition of
oral English language skills, specifically within the first cycle of primary school. To achieve
this aim, the resources included in the guide are carefully prepared, starting from a base of
relevant previous readings and following the guidelines established in the current Catalan
curriculum. In addition, this study incorporates research data collected from a questionnaire
distributed to primary English teachers. This questionnaire reflects actual practice in English
language teaching, which helps to make the resources developed relevant in real classroom
contexts. The study recognises the challenges associated with early English language
acquisition and supports the prioritisation of oral communication as a key skill. It highlights
the essential role of the teacher in fostering oral language development through effective oral
English language teaching with engaging activities. To sum up, this paper aims to contribute
and intervene in the field of oral English teaching.
La comunicació oral és essencial per desenvolupar el domini de la llengua anglesa als
alumnes més joves. Tanmateix, sovint rep menys atenció que les habilitats de lectura i
escriptura a les aules de primària. Reconeixent aquest fet, aquest estudi pretén dissenyar una
guia didàctica completa, acompanyada d'un banc de recursos, amb la intenció d'ajudar a
millorar l'adquisició de les destreses orals de la llengua anglesa, concretament dins del primer
cicle de primària. Per aconseguir aquest objectiu, els recursos inclosos en la guia estan
elaborats amb cura, partint d'una base de lectures prèvies rellevants i seguint les pautes
establertes al currículum català vigent. A més, aquest estudi incorpora dades de recerca
recollides a partir d'un qüestionari distribuït a mestres d'anglès de primària. Aquest
qüestionari reflecteix la pràctica real en l'ensenyament de l'anglès, cosa que ajuda a fer que
els recursos desenvolupats siguin rellevants en contextos reals d'aula. L'estudi reconeix els
reptes associats a l'adquisició primerenca de la llengua anglesa i sosté la priorització de la
comunicació oral com a destresa clau. Destaca el paper essencial del mestre a l'hora de
fomentar el desenvolupament del llenguatge oral mitjançant un ensenyament eficaç de la
llengua anglesa oral amb activitats atractives. En resum, aquest treball pretén contribuir i
intervenir al camp de l'ensenyament oral de l'anglès.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
Inglés
Palabras clave
Páginas
66 p.
Nota
Curs 2024-2025
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/