Introducing phonological awareness through rhymes: a didactic proposal for teachers
Author
Other authors
Publication date
2025-05-01Abstract
This final year project was designed to provide teachers a useful tool to introduce English
phonological awareness to very young learners. Rhymes are not a very common resource to
teach English as a Foreign Language, but they are really engaging for children. For this
reason, some rhymes were created in the didactic proposal, taking into account the most
common difficulties for Catalan and Spanish speakers while learning English: the challenge
of differentiating long and short vowel sounds. Moreover, some activities to accompany the
instruction of the rhymes have been created to provide extra tools for teachers in Early
Childhood Education.
Aquest treball de fi de curs ha estat dissenyat per a oferir als mestres una eina útil per
introduir la consciència fonològica de l’anglès als infants. Un recurs no gaire comú per
ensenyar anglès com a llengua estrangera, però molt atractiu per als infants, són les rimes.
Per aquest motiu, s’han creat algunes rimes dins la proposta didàctica, tenint en compte
quines són les dificultats més habituals dels parlants de català i castellà a l’hora d’aprendre
anglès, especialment el repte de diferenciar entre sons vocàlics curts i llargs. A més, s’han
dissenyat algunes activitats complementàries per acompanyar la instrucció de les rimes i
oferir eines addicionals als mestres d’Educació Infantil.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
English
Pages
59 p.
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/