Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorTorres Cabañas, Anna
dc.date.accessioned2025-07-23T11:44:56Z
dc.date.available2025-07-23T11:44:56Z
dc.date.created2025-05-01
dc.date.issued2025-05-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180346
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractThis final year project was designed to provide teachers a useful tool to introduce English phonological awareness to very young learners. Rhymes are not a very common resource to teach English as a Foreign Language, but they are really engaging for children. For this reason, some rhymes were created in the didactic proposal, taking into account the most common difficulties for Catalan and Spanish speakers while learning English: the challenge of differentiating long and short vowel sounds. Moreover, some activities to accompany the instruction of the rhymes have been created to provide extra tools for teachers in Early Childhood Education.ca
dc.description.abstractAquest treball de fi de curs ha estat dissenyat per a oferir als mestres una eina útil per introduir la consciència fonològica de l’anglès als infants. Un recurs no gaire comú per ensenyar anglès com a llengua estrangera, però molt atractiu per als infants, són les rimes. Per aquest motiu, s’han creat algunes rimes dins la proposta didàctica, tenint en compte quines són les dificultats més habituals dels parlants de català i castellà a l’hora d’aprendre anglès, especialment el repte de diferenciar entre sons vocàlics curts i llargs. A més, s’han dissenyat algunes activitats complementàries per acompanyar la instrucció de les rimes i oferir eines addicionals als mestres d’Educació Infantil.ca
dc.format.extent59 p.ca
dc.language.isoengca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherFonologiaca
dc.subject.otherEducació infantilca
dc.subject.otherAnglès--Ensenyamentca
dc.titleIntroducing phonological awareness through rhymes: a didactic proposal for teachersca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint