Com treballar les identitats i les cultures locals dins d’una aula d’educació primària a través d’un joc de taula
Author
Other authors
Publication date
2025-05-01Abstract
Davant la creixent necessitat de connectar l’educació primària amb la realitat social, aquesta
investigació explora com es poden treballar les identitats i cultures locals a les aules de
primària mitjançant una metodologia eficaç i atractiva com és el joc de taula.
L’objectiu principal del treball és analitzar com l’ús del joc pot afavorir el coneixement, la
comprensió i la valoració de la pròpia identitat i de la diversitat cultural en un grup d’alumnes
de quart de primària. La metodologia utilitzada és de caràcter qualitatiu, basada en observació
directa, entrevistes i col·loquis amb infants i docents, així com en la futura creació i
implementació d’un joc de taula dissenyat específicament per a aquesta finalitat. Els primers
resultats mostren una alta implicació per part de l’alumnat, una manca de coneixement sobre
la cultura local i unes conseqüències de la globalització que afavoreixen la desinformació i la
pèrdua d’identitat.
Finalment, basant-nos en els resultats i en investigacions prèvies, les conclusions apunten
que el joc pot esdevenir una eina pedagògica potent per fomentar el respecte, el sentiment
de pertinença i la inclusió dins l’aula.
In response to the growing need to connect primary education with social reality, this research
explores how local identities and cultures can be addressed in primary classrooms through an
effective and engaging methodology such as a board game.
The main objective of the study is to analyse how the use of play can promote knowledge,
understanding, and appreciation of one’s own identity and cultural diversity in a group of
fourth-grade students. The methodology used is qualitative in nature, based on direct
observation, interviews and discussions with children and teachers, as well as the future
creation and implementation of a board game specifically designed for this purpose.
The initial results show high student engagement, a lack of knowledge about local culture, and
consequences of globalisation that encourage misinformation and a loss of identity.
Finally, based on the results and previous research, the conclusions suggest that play can
become a powerful pedagogical tool to foster respect, a sense of belonging, and inclusion in
the classroom.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
Catalan
Pages
60 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/