Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorPujol Garcia, Abril
dc.date.accessioned2025-07-24T07:35:14Z
dc.date.available2025-07-24T07:35:14Z
dc.date.created2025-05-01
dc.date.issued2025-05-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180348
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractDavant la creixent necessitat de connectar l’educació primària amb la realitat social, aquesta investigació explora com es poden treballar les identitats i cultures locals a les aules de primària mitjançant una metodologia eficaç i atractiva com és el joc de taula. L’objectiu principal del treball és analitzar com l’ús del joc pot afavorir el coneixement, la comprensió i la valoració de la pròpia identitat i de la diversitat cultural en un grup d’alumnes de quart de primària. La metodologia utilitzada és de caràcter qualitatiu, basada en observació directa, entrevistes i col·loquis amb infants i docents, així com en la futura creació i implementació d’un joc de taula dissenyat específicament per a aquesta finalitat. Els primers resultats mostren una alta implicació per part de l’alumnat, una manca de coneixement sobre la cultura local i unes conseqüències de la globalització que afavoreixen la desinformació i la pèrdua d’identitat. Finalment, basant-nos en els resultats i en investigacions prèvies, les conclusions apunten que el joc pot esdevenir una eina pedagògica potent per fomentar el respecte, el sentiment de pertinença i la inclusió dins l’aula.ca
dc.description.abstractIn response to the growing need to connect primary education with social reality, this research explores how local identities and cultures can be addressed in primary classrooms through an effective and engaging methodology such as a board game. The main objective of the study is to analyse how the use of play can promote knowledge, understanding, and appreciation of one’s own identity and cultural diversity in a group of fourth-grade students. The methodology used is qualitative in nature, based on direct observation, interviews and discussions with children and teachers, as well as the future creation and implementation of a board game specifically designed for this purpose. The initial results show high student engagement, a lack of knowledge about local culture, and consequences of globalisation that encourage misinformation and a loss of identity. Finally, based on the results and previous research, the conclusions suggest that play can become a powerful pedagogical tool to foster respect, a sense of belonging, and inclusion in the classroom.ca
dc.format.extent60 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherEducació primàriaca
dc.subject.otherJocs de taula -- Educació primàriaca
dc.subject.otherGlobalitzacióca
dc.titleCom treballar les identitats i les cultures locals dins d’una aula d’educació primària a través d’un joc de taulaca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir