Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorBescós Farràs, Marta
dc.date.accessioned2025-07-30T09:35:13Z
dc.date.available2025-07-30T09:35:13Z
dc.date.created2025-05-19
dc.date.issued2025-05-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180369
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest Treball de Fi de Grau investiga el paper de l'art com a eina pedagògica per afavorir el desenvolupament i l'expressió emocional en infants d'educació infantil (3-6 anys). Partint de la importància fonamental de l'educació emocional en aquesta etapa i del potencial de l'art com a llenguatge simbòlic i no verbal, l'estudi busca omplir un buit en la integració sistemàtica d'ambdues dimensions. Mitjançant una metodologia qualitativa i interpretativa, que inclou un estudi de cas en una escola, entrevistes a sis professionals de l'educació i l'observació no participant d'una activitat artística a l'aula, s'ha analitzat com l'art contribueix a la vivència i gestió emocional dels infants. Els resultats confirmen que les activitats artístiques, dutes a terme en un entorn emocionalment segur i amb propostes obertes i respectuoses, afavoreixen l'expressió d'emocions positives, l'empatia, la concentració i l'autoestima. Les professionals entrevistades reconeixen l'art com un canal expressiu profund i una eina de regulació emocional, tot i que assenyalen reptes com la manca de temps i formació específica. L'observació a l'aula va evidenciar la capacitat dels infants per expressar-se lliurement i connectar emocionalment a través de l'art. Es conclou que l'art és un recurs pedagògic de gran valor per a l'educació emocional en l'etapa 3-6 anys, sent essencial el rol de l'educador com a facilitador i acompanyant afectiu. Es recomana potenciar la formació docent en metodologies artístiques i emocionals, així com integrar l'expressió artística de manera més central en el currículum.ca
dc.description.abstractThis Final Degree Project investigates the role of art as a pedagogical tool to foster emotional development and expression in early childhood education (3-6 years old). Based on the fundamental importance of emotional education at this stage and the potential of art as a symbolic and non-verbal language, the study seeks to fill a gap in the systematic integration of both dimensions. Through a qualitative and interpretive methodology, which includes a case study in a school, interviews with six education professionals, and non-participant observation of an artistic activity in the classroom, this research has analysed how art contributes to children's emotional experience and management. The results confirm that artistic activities, carried out in an emotionally safe environment with open and respectful proposals, promote the expression of positive emotions, empathy, concentration, and self-esteem. The interviewed professionals recognize art as a profound expressive channel and an emotional regulation tool, although they point out challenges such as lack of time and specific training. Classroom observation evidenced the children's ability to express themselves freely and connect emotionally through art. It is concluded that art is a pedagogical resource of great value for emotional education in the 3-6 age group, with the educator's role as a facilitator and affective companion being essential. It is recommended to enhance teacher training in artistic and emotional methodologies, as well as to integrate artistic expression more centrally into the curriculum.ca
dc.format.extent70 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherEducació emocionalca
dc.subject.otherExpressió en l'artca
dc.subject.otherEducació infantilca
dc.titleExpressió emocional a través de l’art en la primera infància: una aproximació des de la pràctica educativa.ca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir