Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorVidal Garrido, Martina
dc.date.accessioned2025-07-30T09:44:44Z
dc.date.available2025-07-30T09:44:44Z
dc.date.created2025-05-01
dc.date.issued2025-05-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180370
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest treball aborda el paper d’una escola inclusiva en el procés d’acompanyament dels infants amb NESE. És per això que pretén donar resposta als següents objectius: descriure els reptes i les possibilitats per avançar cap a una escola inclusiva en el segon cicle d’educació infantil, identificar quines mesures de resposta educativa utilitza l’escola per donar resposta a les NESE de l’alumnat i analitzar el paper dels docents en l'atenció a la diversitat. La recerca segueix una metodologia qualitativa, basada en el paradigma interpretatiu i utilitza l’estudi de cas, per comprendre una realitat escolar concreta. Així, els instruments de recollida de dades han estat l’anàlisi de documents del centre, les entrevistes i les observacions a l’aula d’Infantil 4. A través d’aquests s’han identificat els principals factors que dificulten les respostes educatives en una escola inclusiva com ara la manca de recursos humans i materials, la necessitat de formació contínua del professorat, la coordinació entre professionals i la relació amb les famílies. Alhora, s’han remarcat les accions i estratègies aplicades per afavorir la inclusió, així com el paper fonamental del docent en aquest procés. El treball finalitza amb una reflexió sobre els principals reptes que es troba una escola ordinària per donar respostes educatives envers la diversitat i constata l’assoliment dels objectius plantejats. En aquest sentit, es destaca que la inclusió educativa només és possible a través d’una bona coordinació entre professionals, la formació contínua del professorat i una resposta pedagògica adaptada a la diversitat.ca
dc.description.abstractThis work explores the role of inclusive schools in supporting children with special educational needs. To this end, it aims to achieve the following objectives: to describe the challenges and opportunities involved in moving towards an inclusive school in the second cycle of early childhood education; to identify the educational measures that the school uses to respond to students with special educational needs; and to analyse the role of teachers in addressing diversity. The research follows a qualitative methodology based on the interpretive paradigm, using case studies to understand a specific school's situation. The data collection instruments used were the analysis of centre documents, interviews and observations in a Kindergarten 4 classroom. Through these, the main factors that hinder inclusive educational responses have been identified, such as a lack of human and material resources, the need for continuous teacher training, the need for coordination between professionals, and the need for better relationships with families. At the same time, the actions and strategies that promote inclusion 4 have been highlighted, as well as the teacher's fundamental role in this process. The work concludes with reflections on the key challenges faced by ordinary schools in providing educational responses to diversity, confirming the achievement of the set objectives. It is emphasized that educational inclusion can only be achieved through effective coordination between professionals, continuous teacher training and a pedagogical approach that adapts to diversityca
dc.format.extent60 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherEducació inclusivaca
dc.subject.otherEducació infantilca
dc.subject.otherAtenció a la diversitatca
dc.titleL'escola inclusiva per a l’acompanyament d’infants amb necessitats específiques de suport educatiu. Un estudi de cas a educació infantilca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir