Does an English language immersion in a Catalan i5 classroom have a real impact on children when introducing a foreign language?
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Soler Rodriguez, Núria | |
dc.date.accessioned | 2025-09-09T11:18:41Z | |
dc.date.created | 2025-05-19 | |
dc.date.issued | 2025-05-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180453 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | This study aims to determine whether a nine-week English language immersion in an Early Childhood Education classroom at a Catalan school has a real impact on young learners in the early stages of introducing the foreign language. The research was conducted through daily full-English interventions, three specific sessions, pre-tests, post-tests, and delayed tests (questionnaires). By comparing the various results obtained from the participants' interventions, the findings are presented in the current paper. | ca |
dc.description.abstract | Aquest estudi té com a objectiu analitzar si una immersió lingüística en anglès, d'una durada de nou setmanes, en una aula d'Educació Infantil d'una escola catalana, té un impacte real en els infants a l'hora d'introduir aquesta llengua estrangera. La recerca s'ha dut a terme mitjançant una intervenció diària íntegrament en anglès, tres sessions específiques, pre-testos, post-testos i proves ajornades (qüestionaris). Comparant els diferents resultats obtinguts de les intervencions dels participants, es presenten les conclusions en aquest treball. | ca |
dc.format.extent | 138 p. | ca |
dc.language.iso | eng | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca |
dc.subject.other | Immersió lingüística | ca |
dc.subject.other | Anglès -- Ensenyament | ca |
dc.subject.other | Impacte | ca |
dc.title | Does an English language immersion in a Catalan i5 classroom have a real impact on children when introducing a foreign language? | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | forever | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/closedAccess | |
dc.date.embargoEnd | 9999-01-01 |
Files in this item
This document contains embargoed files indefinitely