Treballs de Fi de Màster: Envíos recientes
Mostrando ítems 121-140 de 641
-
Autolesió no suïcida i autolesió no suïcida en línia, en una mostra d’adolescents ingressats en una unitat d’Hospital de Dia Infanto-Juvenil
(2023-03-05)L'autolesió no suïcida (ANS) és el dany deliberat i autodirigit del teixit corporal sense intenció suïcida i amb finalitats no sancionades socialment o culturalment (Klonsky et al., 2014). L'adolescència ... -
The use of standard and creative active subtitling as didactic tools. A collaborative approach in the ESL classroom
(2023-06-01)The use of subtitling as an active didactic tool is remarkably growing in the foreign language field. Different studies prove that subtiling together with other audiovisual translation modes (dubbing, ... -
La cançó protesta: Desconstrucció del gènere per a la seva aplicació a l'aula de secundària
(2023-06-02)Aquest treball aprofundeix en l’ús de la cançó protesta dins del marc educatiu actual i estudia la seva aplicabilitat a l’ESO (Educació Secundària Obligatòria). La investigació pretén mostrar la ... -
Una perspectiva docent sobre la diversitat de gènere de l'alumnat a educació física en un centre d'educació secundària
(2023-06-01)Aquesta recerca té com a objectiu principal analitzar les perspectives del professorat d’educació física envers la diversitat de gènere de l’alumnat a les seves aules, treballant i interaccionant amb ... -
The impact of feedback in the EFL classroom: A way to improve students' motivation
(2023-06-02)The present study aims to analyze the impact of feedback in the EFL classroom as a tool to enhance students’ motivation. The study also examines how praise can affect students’ motivation and to what ... -
Scaffolded feedback through computer-based tools aiming at reducing public speaking anxiety
(2023-06-01)El present estudi té la intenció de contribuir al desenvolupament d’eines per tal de reduir els nivells d’ansietat als adolescents a l’hora de parlar en públic. L’estudi es va portar a terme en dues ... -
Role-playing games: A motivational tool to help EFL learners develop confidential speaking
(2023-06-02)Even though it is true that the English Language plays a significant role all around the world today, it continues to be one of the most demanding subjects for secondary school students (Rubio and ... -
A study on the effectiveness of teaching connected speech in high school english teaching: Linking and intrusive ‘r’
(2023-06-02)Este trabajo examina cómo se pueden mejorar las habilidades de comprensión auditiva de los estudiantes en los institutos de secundaria mediante la instrucción explícita sobre los fenómenos del discurso ... -
Using students' mother tongue in class: an effective teaching method for ESL classes?
(2023-05-30)ESL teaching has significantly changed over the last decades. The traditional grammar-based method, in which the teacher tended to overuse their students’ mother tongue, has given way to a far ... -
Llegir per viure i créixer. Hàbit lector, foment de la lectura a les escoles i dinamització de la literatura a secundària
(2023-05-01)Resum: El present treball recull un estudi d’investigació dins de l’àmbit de la literatura, sobre l’hàbit lector adolescent i com fomentar-lo. A partir d’un estudi de cas, es presenta una anàlisi del ... -
Millorar la situació social entre l'alumnat de l'aula d'acollida i el seu grup classe: la percussió de carrer com a eina social
(2023-05-01)Resum La present investigació pretén conèixer i millorar la situació social dels i les alumnes nouvinguts/es partícips en un centre educatiu públic català. Tractarà d’endinsar-se a l’aula d’acollida ... -
Les TIC i la producció musical a l'aula: una font inesgotable de recursos
(2023-04-30)La tendència cap a l’ús de de les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) dintre de l’aula és cada vegada més alta. En un món cada vegada més digitalitzat, emprar aquests tipus d’eines sembla ... -
L'educació emocional dins l'aula de música de secundària
(2023-05-17)Aquesta investigació s’endinsa en el coneixement de l’educació emocional, els seus beneficis i la seva aplicació pràctica dins les aules d’educació secundària, amb l’objectiu de crear un seguit ... -
La ruta dels clàssics: la lectura com a pràctica
(2023-06-02)L’objectiu principal d’aquesta investigació és comprovar l’efectivitat de les rutes literàries per millorar la competència lectora i la literària amb els alumnes de secundària. Mitjançant l’anàlisi ... -
La música com a eina d’acollida i d’inclusió als centres educatius
(2023-06-01)El present treball de fi de màster presenta una proposta reflexiva i una revisió pedagògica sobre la inclusivitat i l’acollida dins de les aules de música a la secundària. Per fer-ho, la proposta ... -
L’oci més enllà d'educar: Les activitats extraescolars en el desenvolupament identitari durant l’adolescència
(2023-06-01)L'adolescència és el període més intersticial en el desenvolupament d'una persona on les activitats del marc educatiu no formal, com ara les extraescolars, propicien la formació d'identitats personals ... -
Introducció a l’entrenament de la força: Situació d’aprenentatge gamificada en Educació Física com a mètode d’aprenentatge significatiu en alumnes de Batxillerat
(2023-05-30)L'objectiu d'aquesta investigació és comparar l'impacte d'una situació d'aprenentatge gamificada en l'assignatura d'educació física en relació amb la capacitat de generar aprenentatge significatiu en ... -
Identificació de l'autoconcepte físic de l'alumnat de secundària i les variables amb més influència sobre aquest actualment
(2023-05-28)L'Autoconcepte Físic dels adolescents s'ha vist afectat en els darrers anys a conseqüència dels canvis socials i l'augment de les noves tecnologies. La influència constant de les xarxes socials i la ... -
Hàbit lector i context digital a l'ESO: reptes i oportunitats
(2023-06-01)Aquest treball és un projecte de recerca en didàctica de la llengua, concretament en l’àmbit de la investigació de la didàctica de la lectura i la comprensió lectora. Pretén copsar i descriure la percepció ... -
Game-based education to improve linguistic competence: an experimental study
(2023-06-15)Desenvolupat en un marc teòric sobre gamificació, en aquest projecte s’ha portat a terme una recerca a Catalunya en un centre de secundària de la comarca del Vallés Oriental per a provar si l’ús de ...