Treballs de Fi de Màster: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 644
-
Com s'avalua la creativitat en els projectes d'escriptura de secundària?
(2022-05)Aquest treball té com a objectiu estudiar com s’avalua la creativitat en els projectes d’escriptura de Secundària. S’ha optat per la metodologia qualitativa i s’han realitzat set entrevistes semiestructurades ... -
L'ús social del català a l'institut Manresa Sis. Estratègies per fomentar-ne l'ús entre l'alumnat
(2022-05)Aquest treball analitza quin és l’ús del català entre l’alumnat de l’Institut Manresa Sis, ubicat al barri d’El Xup de Manresa. La pregunta inicial és si el català és la llengua d’ús habitual dels alumnes ... -
Verbo-tonal Method: Improvement of English Pronunciation in Adult Spanish-speaking Learners
(2022-06)The aim of the research was to test the adequacy of the Verbo-Tonal Method (VTM) for the teaching of English pronunciation to adult Spanish-speaking learners. As the method puts a big deal of emphasis ... -
Usos lingüístics i oralitat a les aules de secundària: la llengua oral com a eina d’aprenentatge
(2022-06-01)La llengua pròpia del nostre país, el català, és una llengua amenaçada i corre el risc de desaparèixer: està en retrocés, sobretot, pel que fa al seu ús social. En un context on les llengües dominants ... -
L'arquitectura de l'aula de música: Un instrument per facilitar la reflexió de l’alumnat i el professorat sobre el disseny de l’aula
(2022-06-03)La present investigació analitza el disseny d’espais educatius a través de processos participatius i proposa el disseny d’un instrument facilitador per iniciar el redisseny de l’aula de música dels ... -
Poesía en el aula. Los tópicos literarios y las TIC como vía de acercamiento a la poesía para adolescentes
(2022-05-30)El presente trabajo de final de máster tiene como objetivo principal analizar cuáles son las actitudes del alumnado y los docentes de la educación secundaria obligatoria hacía la poesía con la finalidad ... -
Using the linguistic repertoire to develop a plurilingual competence: the key role of language learning strategies
(2022-05-25)Since the birth of the research in language learning strategies, much attention has been devoted to analyzing the factors that determine strategy use or choice. This paper investigates the influence ... -
El engagement y los disparadores psicológicos del ámbito del marketing aplicados a la enseñanza musical
(2022-06-02)Gracias a la neurociencia se están encontrando explicaciones a muchos de los comportamientos, reacciones y decisiones de las personas. Esta ciencia aplicada a la educación ha sido de gran ayuda en el ... -
Use and application of the digital tool Socrative in the EFL class: analysis, evaluation, and adaptation of this tool for students with learning difficulties
(2022-06)Davant el creixement de la vessant digital en l’educació i l’ensenyament de llengües, aquest Treball Final de Màster té l’objectiu d’avaluar i comparar l’ús de l’eina digital Socrative en classes ... -
La maleta literària: Proposta didàctica d'explotació del fons Emili Teixidor adreçada a l'ESO
(2022-06)El present treball duu cap a la valoració del potencial pedagògic d’una proposta didàctica adreçada a l’ESO, la qual consisteix en l’estudi de la figura i l’obra d’Emili Teixidor a través de materials ... -
La poesia en la quotidianitat mitjançant la realització d'una ruta literària amb alumnat de 1r d'ESO
(2022-04-30)Aquest treball explora quina percepció tenen els adolescents de la poesia, i com podem aconseguir que estigui més present en el seu dia a dia, a partir de la realització d’una ruta literària i d’un ... -
La renúncia estratègica: Estratègies per la creació del primer nivell d'intersubjectivitat a l'aula de música.
(2022-06-03)Aquest treball d'investigació presenta una proposta d'identificació i anàlisis de les estratègies discursives- tècniques particulars de conversació- que el professor de música utilitza a l'aula quan ... -
Els cantadors a l'aula. Adaptació de les Polifonies Tradicionals Catalanes a l'aula de música de secundària
(2022-06)Aquest treball té per objectiu potenciar el cant a l’aula de música de secundària a partir de les polifonies tradicionals catalanes, una pràctica estesa a Catalunya durant el segles XV i XVI, que ... -
Taking the YouTubers’ phenomenon into the EFL class to motivate students
(2022-06)La motivació és un tema prolíficament estudiat en el camp de l’aprenentatge de llengua estrangera. Això no ens hauria d’estranyar si tenim en compte que, tal com indica la recerca, un alumne motivat ... -
Using postcolonial literature in the EFL class to promote ethnical diversity and develop critical thinking skills: A case study
(2022-06)El següent article explora la introducció de la literatura postcolonial en anglès a una classe de vint alumnes de l'Institut d'Argentona com a mitjà per desenvolupar habilitats de pensament crític i ... -
Causes i conseqüències dels usos lingüístics dels joves d'un institut de la Catalunya Central
(2022-06)El present treball té com a objectius investigar els hàbits lingüístics dels estudiants de tercer d’ESO d’un centre de la Catalunya Central i determinar-ne els factors que els condicionen. A més, també ... -
L'expressió corporal com a eina metodològica a secundària
(2022-05-31)El treball final de màster que es presenta a continuació, té com a objectiu analitzar l’expressió corporal com a eina metodològica a Secundària. És una investigació que busca conèixer i analitzar, si ... -
El desenvolupament del pensament crític i la creativitat a través de jocs teatrals durant l'ensenyament-aprenentatge de la comunicació no verbal a les aules de Secundària i Batxillerat
(2022-06-03)El present estudi es proposa comprovar en quina mesura el teatre pot contribuir al desenvolupament del pensament crític, la creativitat, la seguretat i la confiança, i a la millora del llenguatge no ... -
Comparació de la pràctica d'activitat física entre un institut amb patis actius i un amb patis convencionals
(2022-05-30)Aquest Treball Final de Màster (TFM) planteja la comparació de la pràctica d’activitat física (AF) entre un institut amb patis actius i un amb patis convencionals. L’objectiu principal del treball és ... -
The importance of written corrective feedback to improve students' writing skills in English as a Foreign Language (ELF): Case study
(2022-06)Based on the fact that the competence of written production is part of the communication of any language, it is necessary to develop and monitor it constantly. Therefore, this study has been conducted ...