Màster Universitari en Formació del Professorat: Recent submissions
Now showing items 161-180 of 232
-
La mediació per a l’ensenyament-aprenentatge de llengües a secundària
(2020-06-05)En aquest TFM, ens hem plantejat explorar la mediació per a l’aprenentatge de llengües a secundària i ens hem centrat especialment en la traducció. Primerament, hem revisat la mediació en el nou model ... -
Aplicació d'una metodologia tradicional versus metodologia híbrida entre gamificació i educació esportiva: efectes en la motivació i la futura intenció de pràctica
(2020-06)Aquest estudi es basa en l’aplicació d’una unitat didàctica de Kinball a alumnes de 3er d’ESO amb una metodologia híbrida que incorpora dues metodologies diferents, la gamificació i l’educació esportiva. ... -
Percepció dels estereotips de gènere a les aules per part de l'alumnat d'un cicle superior d'esports
(2020-06-04)L’estudi que es presenta a continuació té l’objectiu d’analitzar els estereotips i les discriminacions de gènere en el llenguatge verbal a les classes d’un cicle superior d’ensenyament i animació ... -
L'ensenyament de les modalitats dialectals de la llengua espanyola i el foment d'actituds lingüístiques positives entre l'alumnat
(2020-06-04)Les actituds lingüístiques han centrat bona part de les investigacions sociolingüístiques. Es defineixen com una actitud social dels individus basada en la llengua o l’ús que se’n fa i sovint estan ... -
L’evolució de les aules d’acollida a Catalunya: anàlisi dels canvis produïts durant els quinze anys d’existència pel que fa als recursos, al professorat i a l’avaluació
(2020-06)El present treball té com a objectiu principal observar els canvis metodològics, administratius, econòmics, formatius, etc., que s’han desenvolupat en els quinze anys d’existència de les aules d’acollida ... -
Actituds que frenen l’aprenentatge del Català entre els alumnes d’origen immigrant i una proposta d’aula
(2020-06-05)El present treball té com a objectius descobrir quins usos i actituds tenen vers la llengua catalana, l’espanyola i l’anglesa els alumnes de primer i segon de Batxillerat d’un institut del districte de ... -
La construcció de la identitat intercultural en l'ensenyament de la literatura a secundària
(2020-06-03)El present estudi pretén identificar quin model de pensament es transmet als alumnes de secundària a través de la selecció de les lectures de Llengua i Literatura Catalana a l’ESO. També vol analitzar ... -
La llengua primera a classe d'anglès: usos i percepcions de l'alumnat de formació professional
(2020-06)En aquesta recerca s’explora la validesa d’usar la llengua primera a classe d’anglès per potenciarne l’aprenentatge, des de la percepció de l’alumnat de formació professional d’un institut públic ... -
Proposta d'un procés d'avaluació de la competència oral a l'educació secundària obligatòria: estudi de cas múltiple
(2020-06-04)L’objecte d’estudi d’aquesta recerca, que s’emmarca dins un estudi de cas múltiple, és la planificació de les pràctiques avaluatives vinculades a l’expressió oral. Així doncs, la investigació, que segueix ... -
Els clàssics i els interessos literaris dels alumnes: una proposta adequada per a 3r d’ESO
(2020-06-03)El present estudi té l’objectiu d’analitzar els hàbits lectors, les preferències i els interessos literaris d’un centenar d’alumnes de 3r d’ESO del Col·legi Sant Miquel dels Sants i dels instituts Gerbert ... -
Hibridació del model pedagògic de responsabilitat personal i social i la gamificació, per fomentar les competències bàsiques transversals i els hàbits de vida saludables
(2020-06-02)L’objectiu d’aquest estudi ha sigut dissenyar, implementar i avaluar l’efecte d’una Unitat Didàctica amb un model pedagògic d’hibridació entre el Model de Responsabilitat Personal i Social i el Model ... -
La ràdio com a eina pedagògica en l'ensenyament de la llengua catalana: percepcions i reflexions de docents de primària i secundària
(2020-06-04)En aquest article s’exploren les percepcions i reflexions de docents que han liderat experiències radiofòniques a l’aula amb l’objectiu d’esbrinar les possibilitats educatives d’aquest mitjà en l’ensenyament ... -
La mujer en la literatura de la Educación Secundaria Obligatoria
(2020-06-05)Las lecturas que los adolescentes realizan a lo largo de la Educación Secundaria Obligatoria podrían ser una buena herramienta para luchar por la igualdad entre hombres y mujeres en el mundo de la ... -
El poder de les subjectivitats creatives i emocionals dels alumnes en la didàctica de la llengua i la literatura a l’ESO
(2020-06-05)L’escassa motivació de molts alumnes en l’aprenentatge de la llengua i la poca curiositat que els desperta la literatura, en contextos de centres d’alta i màxima complexitat, és el motiu d’estudi ... -
El coneixement gramatical a partir de l'ús de la llengua i la reflexió: categories gramaticals
(2020-06-02)En aquest estudi realitzat amb alumnes de primer d’ESO s’investiga l’ensenyament de les categories gramaticals variables i invariables seguint els últims models d’investigació sobre seqüències didàctiques ... -
The effects of teaching style on foreign language anxiety: a case study
(2020-06)Learning and acquiring a foreign language has been getting more attention during the past years since it is seen as a necessity in people’s personal and professional lives. What most people do not ... -
Educació física emocional: anàlisi de la intel·ligència emocional dels adolescents de l'escola Sagrada Família Horta de Barcelona
(2020-06-02)El propòsit d’aquesta recerca és analitzar la Intel·ligència Emocional dels adolescents segons les variables gènere i edat (primer i segon cicle d’Educació Secundària Obligatòria) al centre educatiu ... -
Teachers' and students' perceptions about plurilingual and intercultural diversity, and translanguaging in EFL lessons
(2020-06)The aim of this dissertation is to investigate teachers’ and students’ perspectives about plurilingual and intercultural diversity, and translanguaging in EFL (English as a Foreign Language) lessons ... -
La interpretació de la ironia literària en estudiants de secundària
(2020-06)El present treball proposa un estudi qualitatiu a través d’una activitat de comprensió lectora i d’un qüestionari d’hàbits lectors a estudiants de diferents cursos –1r d’ESO, 3r d’ESO i 1r de batxillerat– ... -
L'ensenyament de l'anglès en un context multilingüe i multicultural: reptes, necessitats específiques i respostes educatives
(2020-05-04)Aquest treball és un projecte de recerca qualitativa en el qual s’indaga sobre l’ensenyament de la llengua anglesa en contextos multilingües i multiculturals. L’alumnat de les aules de secundària actuals ...