Màster Universitari en Formació del Professorat: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 232
-
Motivation analysis of 4th ESO students in the English classroom: A Case Study
(2021-06)Recent research on motivation emphasizes the importance of motivational strategies in the English classroom as a major contributing factor to students’ motivation. Consequently, the present study ... -
The use of the first language (L1) in the english foreign language (EFL) classroom in Secondary Education in Catalonia
(2021-06)The present study examines the use of the first language in the context of foreign language teaching. With a qualitative research, the points of view of English teachers and Secondary Education ... -
Estudi de les creences de docents i famílies sobre la relació entre ells i quin és l’estat actual d’aquesta.
(2021-05-31)Com a futurs docents hem de tenir molt present la relació que s’estableix entre professorat i família als centres educatius de secundària i també conèixer com hauria de ser aquesta, ja que la seva ... -
The effects on listening skills as a result of an increase in exposure to Glasgow Standard English on EFL learners in secondary school
(2021-06-04)Many EFL students rapport not understanding native speakers when travelling to areas where English is spoken. This study examines the effect of incorporating an unfamiliar accent, such as Glasgow ... -
Anàlisi dels efectes sobre l’alumnat d’una experiència gamificada envers la metodologia tradicional
(2021-06-04)En aquest treball es porta a terme un estudi comparatiu entre els efectes que provoca l’aplicació d’una model innovador, envers els efectes provocats per una metodologia tradicional. L’objectiu és ... -
Uses and perceptions of translanguaging and code-switching as foreign language teaching strategies: A case study
(2021-06)The use of the first language of the group (or L1) as a scaffolding device to teach a foreign language (or FL), is gaining ground as a pedagogical tool in the FL classroom. This leads to the coexistence ... -
Giftedness: Educational needs and strategies to foster motivation in foreign language learning
(2021-06)Gifted and talented students are often overlooked by our schools. This study aims to shed light on the term gifted and outline some of the strategies and approaches that may be used to foster motivation ... -
EFL fluency development in Catalan Secondary Education
(2020-06-03)According to the Catalan curriculum for foreign languages, fluency is not explicitly a prominent competence to achieve among Secondary Education students. The present paper, through a series of exercises ... -
Diferències entre alumnes actius i inactius de 1r d'ESO respecte a l'IMC, hores de son, sedentarisme i ingesta d'aliments de Navarcles i Igualada
(2020-06-03)Introducció. En els centres educatius de secundària existeix un manca d’informació sobre els estils de vida i figuren un nombre elevat d’alumnes inactius a primer d’ESO. Per aquesta raó caldria ... -
La presència efectiva dels clàssics de la literatura catalana en els currículums d’educació secundària obligatòria i batxillerat a Catalunya: anàlisi comparativa amb el context anterior a l’aprovació de la LOGSE
(2020-06-04)La regressió en la presència dels clàssics de la literatura catalana en els programes curriculars de Catalunya a les etapes d’educació secundària obligatòria (ESO) i batxillerat és una tendència sobre ... -
Cooperative learning through ICT in an EFL environment: a case study
(2020-06)Cooperative learning has been widely regarded as being beneficial for pupils, turning the learning process into a much more meaningful, dynamic and engaging experience. However, several factors must ... -
El hábito lector en los alumnos de bachillerato del Instituto Apel·les Mestres
(2020)Tras la experiencia de duración bimensual con el alumnado de Bachillerato del INS Apel·les Mestres, se comprobó una falta grave del hábito lector y, por ende, para el alumnado suponía una gran dificultad ... -
Gamificació, una eina educativa basada en jocs per potenciar l'ànima de superació personal i la motivació de l'alumnat en educació física
(2020-06-03)El següent treball pretén analitzar i comparar el potencial de metodologies innovadores com la gamificació vers les que són de caràcter tradicional. El fet és que davant els canvis constants de la ... -
Anàlisi i aplicació de la competència intercultural a través d'una unitat didàctica d'educació física en alumnes de 2n d'ESO
(2020-06-02)La cooperació i la igualtat estan clarament acceptades per multitud d’autors com a valors a treballar per emfatitzar un component humanitari a l’educació de la població. S’accepta, de manera general, ... -
La didàctica de l'expressió oral en els centres educatius d'ESO i batxillerat de la Catalunya Central: reptes i alternatives
(2020-06-05)Aquest treball té com a objectiu comprovar si la competència oral és menys treballada que la resta de dimensions a secundària i Batxillerat, saber quins són els principals obstacles que es troben els ... -
The use of authentic materials to promote language diversity awareness in secondary education
(2020-06)Since the beginning of this century the use of authentic materials when teaching English as a foreign language (EFL) has increased. These materials not only improve students’ performance in the target ... -
Innovative and effective strategies in developing english reading comprehension performance for EFL students
(2020)Reading comprehension is particularly important for EFL students who frequently acquire impoverished reading skills despite many years of formal studies. This paper focuses on five main reading comprehension ... -
La gamificació en el punt de mira: anàlisi dels efectes sobre l'alumnat d'una experiència gamificada hibridada amb aprenentatge cooperatiu
(2020-06-05)En el últims anys són moltes les metodologies didàctiques que han aparegut en el context educatiu i de caràcter innovador, com l’aprenentatge cooperatiu o la gamificació. Aquest fet planteja diverses ... -
Estudi del coneixements i la percepció de l’assetjament escolar segons l’alumnat en els centres de secundària de la comarca d’Osona
(2020)Com a futur docents, una de les situacions que segurament haurem de fer front en algun moment és l’assetjament escolar. Aquest assetjament segueix present en les aules dels centres, però poc a poc hi ... -
Actitudes lingüísticas de docentes de secundaria frente a los anglicismos en el lenguaje adolescente: enseñanza plurilingüe y translanguaging
(2020-06-05)En una sociedad globalizada y multilingüe la lengua evoluciona y se transforma. Un reflejo de este fenómeno es la presencia de anglicismos en el lenguaje de los adolescentes. Ante la diversidad ...