Grau en Mestre d'Educació Primària: Recent submissions
Now showing items 201-220 of 261
-
EFL and CLIL: a textbook analysis
(2015-05)Recently, an increasing number of teachers have chosen to introduce CLIL initiatives in the Catalan schools. Despite the great impact that this new approach to English has h ... -
La Inclusió dels alumnes amb necessitats educatives especials. Accés al currículum ordinari a través dels Plans Individualitzats. Traducció i adaptació de l’SPOT (instrument per analitzar els PIs).
(2014-05-16)Actualment, és cada vegada més present en la nostra societat la paraula inclusió i més concretament en el nostre àmbit educatiu, el concepte d’educació inclusiva. Aquest treball pretén presentar una ... -
Estudi de l'ensenyament-aprenentatge de la multiplicació de fraccions
(2014-05-16)Aquest treball és una investigació de com cal ensenyar la multiplicació de fraccions a l’Educació Primària. S’han recollit les dades a través d’entrevistes per conèixer com 6 mestres ensenyaven aquest ... -
Creating and organizing an "English class" in primary education: The role of teacher talk in the EFL amd CLIL Classes
(2014-05-16)Catalonia is a bilingual country where the presence of English in the social context is small; the amount of input received by the primary education pupils is very little and this input mainly comes ... -
Un estudi de cas: inclusió d'un infant amb paràlisi cerebral
(2014-05-16)En aquesta investigació qualitativa s’ha fet un estudi sobre la possibilitat d’incloure a un infant amb paràlisi cerebral en una escola ordinària. Per fer-ho, s’ha treballat a partir de l’estudi de cas ... -
The application of communicative language teaching : a particular case in a polish primary school
(2014-05)L’objectiu d’aquest estudi és examinar si l’Ensenyament Comunicatiu de la Llengua és usat per les mestres quan duen a terme classes d’anglès com a llengua estrangera en una escola de primària polonesa, ... -
La convivència entre les famílies i l'escola. L'experiència de mares enllaç a Vic
(2014-05)El present Treball Final de Grau (TFG) que porta com a títol La convivència entre les famílies i l’escola. L’experiència de Mares enllaç a Vic, es centra a estudiar el projecte Mares enllaç amb la ... -
Etwinning project: a way to motivate young EFL learners
(2014-05)L’objectiu d’aquest treball és investigar com influeix un projecte eTwinning a la motivació d’un grup d’alumnes de 5è de primària. Crec que per augmentar la motivació dels a ... -
Investigació en el camp d'aprenentatge de la Noguera. Quines valoracions realitzen les escoles usuàries ?
(2014-05-16)Els Camps d’Aprenentatge són uns Serveis Educatius de la Generalitat de Catalunya distribuïts pel territori Català. Personalment penso que són poc coneguts pels docents, per això, la meva investigació ... -
Intervenció de l’educació musical per el desenvolupament de la creativitat a l’etapa d’educació primària
(2014-05-16)L’objecte d’estudi de la present recerca és que la creativitat ha d’estar present a l’escola, concretament a l’àrea d’Educació Musical, ja que permet potenciar i augmentar el pensament creatiu, les ... -
L’educació emocional a través de la música per afavorir la convivencia l’aula en l’Educació Primària
(2014-05-16)L’educació emocional cada dia guanya més rellevància en l’àmbit educatiu. S’està comprovant que les emocions estan molt lligades al desenvolupament intel·lectual i social de les persones. La pràctica ... -
Anàlisi del funcionament i el grau d'inclusió de dues unitats de suport a l'educació especial (USEE)
(2014-05-16)L’estudi que es detalla a continuació consisteix en un anàlisi sobre el funcionament i grau d’inclusió de les USEE (Unitat de Suport a l’Educació Especial). Per dur-lo a terme s’han analitzat les ... -
Aproximació a la biografia i el pensament educatiu de Maria Teresa Codina: Educant entre la utopia i la realitat
(2014-05-16)Maria Teresa Codina i Mir és una mestra i pedagoga que ha tingut especial rellevància en la pedagogia del segle XX a Catalunya. Durant la seva trajectòria personal i professional ha estat compromesa en ... -
L’aprenentatge de càlcul mental a través de jocs a un aula d’educació primària
(2014-05-16)Aquest treball es basa en identificar les estratègies de càlcul mental que fan servir alumnes de quart de primària. Aquesta identificació es realitza a partir de la resolució d’operacions per part ... -
El procés d’inclusió i l’assoliment de la felicitat a l’escola
(2014-05)Oferir una educació de qualitat que inclogui a tots els infants ha esdevingut, en els darrers anys, un repte per a la majoria de les escoles. Aprendre convivint amb la felicitat hauria d’esdevenir una ... -
L’Artteràpia com a eina d'autoconeixement dels infants
(2014-05-16)L’artteràpia és una pràctica poc coneguda socialment i molt menys en l’àmbit educatiu. Amb aquest projecte es pretén donar-la a conèixer i a més oferir un recurs educatiu per portar-la a la pràctica. ... -
“L’Emozione di conoscere e il desiderio di esistere”: Què és i com afecta la seva pràctica en el desenvolupament de l'autonomia de l'infant
(2014-05-16)El treball que es presenta a continuació pretén fer un aprofundiment en la metodologia pedagògica “Emozione di conoscere e desiderio di esistere”, nascuda a Itàlia i usada com a referent en l’Educació ... -
La competència intercultural com a recurs per a contemplar una dimensió global i inclusiva del col·lectiu amazic. En relació amb les competències bàsiques i l'àrea d'educació física de primària
(2014-05)Des que es va iniciar el segle, i a causa dels grans fluxos migratoris de procedències diverses, la població de Catalunya s’ha incrementat en més d’1 milió d’habitants. Diferents actors socials reivindiquen ... -
Quins continguts tècnics del jugador amb pilota s'haurien d'entrenar en la fase de comprensió del joc egocèntrica en el Club Gimnàstic de Manresa?
(2014-05)Lassierra i Lavega (1994) van determinar quines eren les etapes de comprensió del joc en els esports col·∙lectius. El futbol no és una excepció i tots els jugadors passen ... -
L’orquestra inclusiva dintre del context escolar
(2014-05-16)Aquest treball d’investigació pretén conèixer els factors que condicionen una pràctica instrumental inclusiva en el context escolar i d’aula; un tema poc treballat amb consciència d’universalitat en ...