Grau en Mestre d'Educació Primària: Recent submissions
Now showing items 221-240 of 261
-
La influència dels continguts numèrics a l’hora de realitzar estratègies de càlcul mental
(2014-05)En aquesta recerca es presenta l’anàlisi de les estratègies que usen els alumnes de 4t de primària de l’escola Barnola d’Avinyó per a resoldre operacions de suma amb nombres de fins a dues xifres. A ... -
The pedagogical value of games and songs : The perceptions of teachers
(2014-05-16)Aquest estudi intenta explorar i descobrir les actituds i creences d’alguns mestres de llengua anglesa de Catalunya sobre la naturalesa dels jocs i les cançons, així com el paper que juguen en les seves ... -
The impact of adopting a CLIL approach on EFL learners reading skills in Catalonia school
(2014-05-16)En els últims anys, un gran nombre de docents i escoles han estat introduint programes AICLE a les escoles catalanes. A la majoria d’escoles, però, només s'ensenya anglès com a llengua estrangera, la ... -
Identificació i anàlisis de les estratègies que utilitzen els alumnes d'educació primària a l'hora de realitzar sumes mentalment
(2014-05-16)En aquest treball es presenten els resultats i les conclusions d’un anàlisi realitzat amb els alumnes de Primer fins a Sisè de Primària, amb l’objectiu de descobrir quines estratègies utilitzen els ... -
Una mirada a l'educació a través de les arts plàstiques
(2014-05-16)L’ensenyament i aprenentatge a través de l’art en el context escolar ha estat motiu de preocupació per a molts investigadors des de fa dècades. En aquesta línia, el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona ... -
Com millorar la cohesió del grup-classe a través del treball cooperatiu a les classes d'educació física? Avaluació de l’aplicació d’una UP d’aprenentatge cooperatiu per la millora de les relacions
(2014-05-16)Aquest treball d’investigació es basa en l’avaluació de l’aplicació d’una Unitat de Programació fomentada amb el treball cooperatiu, per tal d’observar les millores que pot causar en la interacció d’un ... -
Anàlisi d'estratègies d'identificació i prevenció dels trastorns de conducta a l'aula
(2014-05)Aquest treball, vol exemplificar la importància que té actualment l’aplicació de diverses estratègies d’intervenció per identificar i disminuir la presència de trastorns de conducta a les aules. Des ... -
Estudi de la comprensió i de les estratègies per resoldre problemes de suma i resta
(2014-05)Aquest treball de recerca estudia i analitza la comprensió i les estratègies utilitzades per alumnes de 2n de primària a l’hora de resoldre problemes aritmètics de suma i resta. Per aconseguir aquest ... -
Impacte educatiu de l'escolta del paisatge sonor en infants
(2013-05-17)Aquest treball d’investigació pretén aprofundir en les nocions relatives al paisatge sonor; un tema poc treballat en l’àrea curricular d’Educació Musical. Primerament amb la fonamentació, s’han extret ... -
L’atenció a la diversitat i la inclusió a l’escola rural a la comarca de la Garrotxa: el cas de l’aprenentatge cooperatiu
(2013-05-17)L’estudi que es presenta a continuació pretén indagar en una part concreta i en auge constant del món educatiu: l’atenció a la diversitat mitjançant l’estructura cooperativa d’aprenentatge. L’estudi ... -
La importància de l'educació emocional en l'aprenentatge i les relacions personals
(2013-05-17)El propòsit d’aquest estudi és fer un anàlisi de la importància de l’educació emocional en el desenvolupament social i cognitiu dels alumnes d’educació primària. Per això, en primer lloc es presenta ... -
Com ha de ser una activitat científica efectiva basada en l'experimentació i l'estudi de l'entorn proper? Estudi de casos i proposta de criteris a tenir en compte en el disseny d’activitats científiques escolars en l’entorn
(2013-05-17)Actualment moltes fonts d'informació ens descriuen i argumenten com han de ser les activitats científiques a l'escola per garantir l'aprenentatge significatiu de l'alumnat, i d'altres estudis ens mostren ... -
In what ways a CLIL lesson planning different from an EFL course plan ?
(2013-05-17)Des del 1995 el Consell Europeu ha promogut l’aprenentatge d’una segona llengua a través d’una altra àrea en el que coneixem per CLIL (Contingut i Llengua Integrats en l’Aprenentatge) o en altres ... -
L’Experimentació com a mètode de coneixement a l'escola primària : el cas de l'Arenal de Llevant
(2013-05-17)Aquest estudi consisteix en l’anàlisi de les practiques educatives que porta a terme una escola pública d’Educació Infantil i Primària, en relació a les estratègies d’ensenyament i aprenentatge de les ... -
Diversitat i inclusió en el projecte de poble educador : Anàlisi d'experiències
(2013-05-17)El Projecte Educatiu de Poble (PEP) és un instrument que s’utilitza per establir les línies pedagògiques del municipi amb la participació de tots els agents i sobretot per fomentar un aprenentatge al ... -
Obrim la biblioteca : fem bibliopati !
(2013-05-17)Aquest treball pretén analitzar la importància de la lectura a l’escola tot posant èmfasi en el fet de llegir per plaer. Partint d’una base teòrica que ho fonamenti s’ha realitzat i analitzat una ... -
Les relacions entre alumnes a la classe d’Educació Física: la consciència de les actituds i valors en el treball cooperatiu en l’etapa de primària
(2013-05-17)La meva investigació de metodologia qualitativa es base en observar el grau de consciència que tenen els alumnes de tercer de primària, de l’escola El Gegant del Rec, dels valors, les actituds i les ... -
Oral English in different school settings
(2013-05-17)Hi ha molts tipus d’escoles diferents, i fins i tot, podem constatar que cada escola és diferent de les altres. Per aquesta raó, quan parlem sobre l’aprenentatge de l’anglès, no podem generalitzar una ... -
Comparativa entre l'aprenentatge del paisatge a partir del llibre de text i a partir de l'experimentació
(2013-05-17)En aquest treball, trobareu tot un seguit de teoria que emmarca, si més no, l’estudi realitzat, amb autors que defensen unes idees o unes altres, amb les lleis actuals d’educació i amb els diferents ... -
Els jocs cooperatius desenvolupats a l'àrea d'educació física milloren les relaciones que s'estableixen entre alumnes de cicle superior de primària
(2013-05-17)Introducció: Teodorico (2004) ens diu que amb el joc cooperatiu els alumnes poden valorar, compartir i reflexionar sobre la relació que estableixen amb els altres companys. Per això, l’objectiu de la ...