Anàlisi de l'atenció a la diversitat a les tres escoles rurals de la Zer Tramuntana
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2013-05-17Resumen
L’objectiu d’aquest estudi, de caire interpretatiu - qualitatiu, consisteix en
l’anàlisi de l’Atenció a la Diversitat a les tres escoles rurals de la ZER Tramuntana. Una
recerca que pretén descriure, analitzar i interpretar els principals aspectes d’inclusió de
l’alumnat en el grup - classe, la resposta educativa que donen els docents a la diversitat
en les aules i els documents normatius que recullen aquests dos aspectes. Professors,
alumnes i grup - classe són els actors que nosaltres hem estudiat detalladament, a partir
d’entrevistes, tests sociomètrics i l’anàlisi dels documents vigents de les tres escoles de
referència d’aquesta ZER que tenen present l’Atenció a la Diversitat. A partir de
l’estudi dels tres casos reals, l’escola Puig Segalar de Viladamat, l’escola de Ventalló i
l’escola Els Valentins de Vilamacolum, ens centrem en la perspectiva curricular i model
inclusiu, per poder donar resposta a la nostra hipòtesi plantejada inicialment: El model
d’escola rural afavoreix les estratègies d’Atenció a la Diversitat.
The objective of this study, of type interpretive – qualitative, involves the
analysis of attention to diversity into three rural schools of the RSZ Tramuntana. A
search that seeks to describe, analyze and interpret the main aspects of inclusion of
students in the class group, the teachers are educational response to diversity in the
classroom and regulatory documents that record these two aspects. Teachers, students
and class group to be and actors that we have studied in detail, from interviews,
sociometric texts and analysis of existing documents to the three reference schools
thereof RSZ that keeping in mind the attention to diversity. From the study of three real
cases, Puig Segalar school in Viladamat, Ventalló school and Els Valentins school in
Vilamacolum, we will focus on curricular perspective and inclusive model, in order to
respond to our initial hypothesis: Rural school model favors strategies of attention to
diversity.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Escola rural
Atenció a la diversitat
Páginas
96 p.
Nota
Curs 2012-2013
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/