Teaching vocabulary through narrative and stories
View/Open
Author
Publication date
2014-05-16Abstract
Mitjançant la lectura de contes en veu alta, els nens poden aprendre vocabulari d'EFL (anglès
com a llengua estrangera), i a la vegada, desenvolupar el seu gust per a la lectura. A més, els
contes ofereixen moltes oportunitats als alumnes per a poder desenvolupar les quatre
habilitats que es calen per a adquirir un idioma: parlar, escoltar, llegir i escriure. La clau per a
aconseguir-ho és saber com convertir la lectura en una activitat motivadora i agradable. Els
objectius principals d'aquest treball són:
Cercar informació sobre l´adquisició del llenguatge infantil i metodologies per a l
´ensenyament d´una llengua.
Saber què són els contes il·lustrats i les seves característiques, i cercar informació
sobre maneres d'integrar els contes a l'hora de treballar qualsevol habilitat lingüística.
Elegir un conte, seguint criteris teòrics reconeguts, per explicar als alumnes.
Saber si els infants poden ampliar el seu vocabulari gràcies als contes.
Descobrir quins tipus d´activitats es poden dur a terme mitjançant els contes.
Buscar autors de referència que presentin un exemple de criteri per a seleccionar
contes per a explicar en veu alta, informació sobre tècniques per a la lectura en veu
alta dels contes i maneres d'avaluar-me com a mestra.
Intentar posar a pràctica a l'aula el que he après de les bases teòriques dels autors a
l'hora d'explicar un conte en veu alta.
Through storytelling, children can learn EFL vocabulary while developing their interest in
reading. In addition, stories give young learners opportunities to develop the four skills for
learning any language: speaking, listening, reading and writing. The key is to know how to
make reading and storytelling enjoying activities. The main objectives of this project are:
To gather information related to child language acquisition and methods and
approaches in language teaching.
To find out what storybooks and their characteristics are and gather information about
ways of integrating storybooks with language skills.
To select, following relevant theoretical criteria, a storybook to read in the classroom.
To examine whether young children can improve their vocabulary through storybooks.
To find out what type of activities can be carried out through storybooks.
To search for authors whose works meet criteria for selecting storybooks, techniques for
storytelling and ways of assessing the results.
To try to put into practice what I have learnt from the theoretical basis set forth by the
authors studied in a real classroom when telling the story.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Anglès -- Ensenyament
Contes infantils
Aptitud verbal
Vocabulari
Pages
46 p.
Note
Curs 2013-2014
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats