Les audicions musicals a l'educació infantil: estratègies i recursos que s'utilitzen actualment a les escoles catalanes
Author
Publication date
2014-05Abstract
L’audició a l’edat infantil és important per tal
que els infants puguin escoltar
profundament i així poder interioritzar la
música. Aquest treball pretén mostrar la
realitat de les escoles catalanes a l’hora de
treballar les audicions musicals: els
recursos i les estratègies que utilitzen,
l’estona que hi dediquen, la importància de
treballar-les... Per fer-ho m’he basat en la
metodologia interpretativa, utilitzant
l’enquesta per tal de conèixer l’opinió de
tants centres catalans com ha sigut
possible, basant-me en la llista d’escoles
de Catalunya a través de la pàgina web de
la Generalitat de Catalunya. També he
utilitzat l’entrevista per tal d’enriquir el
treball amb els coneixements de tres
especialistes de música: Montse Amoròs,
Àngels Hugàs i Mercè Carrera. A més a
més, de les respostes obtingudes dels
instruments de recollida de dades he
escollit cinc audicions i recursos a per
veure la reacció d’un grup d’infants de 4 i 5
anys del Ceip Puig d’Arques de Cassà de
la Selva.
The audition in childhood is important so
the children can listen deeply and thus
internalize the music. This project aims to
show the reality of Catalan schools when it
comes to working on musical auditions: the
tools and strategies they use, the time
dedicated to it, the importance they place
on it… To do so, I based in the
interpretative methodology, using the
survey to get to know the opinion of as
many Catalan centres as I could, based on
the list of schools of Catalonia provided by
the Generalitat de Catalunya through their
website. I also used the survey to enrich the
project with the knowledge of three
specialists in music: Montse Amoròs,
Angels Hugàs i Mercè Carrera. In addition,
from the answers of the instruments of data
collection, I have chosen five auditions and
resources to see the reaction of a group of
children aged 4 and 5 from the CEIP Puig
d’Arques of Cassà de la Selva.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Música -- Ensenyament
Educació infantil
Pages
60 p.
Note
Curs 2013-2014
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/