L'aprenentatge cooperatiu en les matemàtiques
Author
Other authors
Publication date
2017-05Abstract
En aquesta investigació educativa es fa un anàlisi qualitatiu d’un estudi de cas en base a la funcionalitat del treball cooperatiu en l’àrea de matemàtiques. En aquest estudi s’analitzen dues sessions on alumnes de 2n de Primària duen a terme activitats d’aprenentatge mitjançant l’estratègia cooperativa 1-2-4. Més concretament, les finalitats d’aquesta recerca es centren en comprovar la funció de l’estratègia 1-2-4 en l’aprenentatge de continguts estadístics i geomètrics a partir de la resolució de problemes matemàtics. Així doncs, es fa especial èmfasi als anàlisis de les preguntes obertes i tancades a través de les diferents agrupacions que comporta l’aplicació de l’estratègia 1-2-4. Els resultats d’aquesta recerca evidencien que el treball cooperatiu pot resultar útil com a eina per aprendre altres continguts.
This educational research is a qualitative analysis of a case study based on the functionality of cooperative work in the area of mathematics. We analyzed two sessions where students of 2nd Primary learning activities carried out by the cooperative strategy called 1-2-4. More specifically, the purpose of this research focus on checking the function of the 1-2-4 strategy in learning content of geometry and statistics from solving mathematical problems. So a special emphasis on analysis of the open and closed questions through the different groups involved in the implementation of the 1-2-4 strategy. The results of this research show that the cooperative work can be useful as a tool for learning other content.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Matemàtica -- Ensenyament
Aprenentatge
Pages
61 p.
Note
Curs 2016-2017
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats