Percepció de la importància de l'educació física segons el clima motivacional generat pel professor/a en l’alumnat de secundària
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2018-06Resum
La finalitat d'aquest treball ha estat conèixer i entendre la percepció de la importància de l’educació física segons el clima motivacional a les classes d’educació física amb l'objectiu d'establir una estratègia educativa per incrementar la pràctica d'activitat física. S'ha emprat una mostra de 137 alumnes (64 noies i 73 nois) amb una edat mitjana de 13,1 anys (SD=1,034). S'han utilitzat dos instruments validats per avaluar la importància i utilitat de l’educació física (IEF) i la percepció del clima motivacional (PMCSQ-2) i s'han dut a terme 3 grups de discussió. Els resultats mostren una alta qualificació quantitativa en la importància de l'educació física (IEF1), però les puntuacions obtingudes tant qualitativament com quantitativament mostren que globalment la importància atribuïda a l’assignatura és moderada o baixa. S'observa una predominança del clima tasca respecte al clima ego i una correlació positiva significativa entre el clima tasca i la importància i la utilitat de l'educació física. Aquest estudi suggereix per tal d'augmentar la percepció significativa de la importància de l'educació física, juntament amb la promoció d'un clima motivacional orientat a la tasca, que fomentarà un context que els permetrà gaudir, divertir-se i assolir fites d'assoliment en les diferents tasques realitzades, cal realitzar i promoure continguts propis de la dimensió activitat física i salut per remarcar la importància i la utilitat d’un estil de vida actiu i saludable.
Tipus de document
Treball fi de màster
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
56 p.
Nota
Curs 2017-2018
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/