Percepció de la importància de l'educació física segons el clima motivacional generat pel professor/a en l’alumnat de secundària
Author
Other authors
Publication date
2018-06Abstract
La finalitat d'aquest treball ha estat conèixer i entendre la percepció de la importància de l’educació física segons el clima motivacional a les classes d’educació física amb l'objectiu d'establir una estratègia educativa per incrementar la pràctica d'activitat física. S'ha emprat una mostra de 137 alumnes (64 noies i 73 nois) amb una edat mitjana de 13,1 anys (SD=1,034). S'han utilitzat dos instruments validats per avaluar la importància i utilitat de l’educació física (IEF) i la percepció del clima motivacional (PMCSQ-2) i s'han dut a terme 3 grups de discussió. Els resultats mostren una alta qualificació quantitativa en la importància de l'educació física (IEF1), però les puntuacions obtingudes tant qualitativament com quantitativament mostren que globalment la importància atribuïda a l’assignatura és moderada o baixa. S'observa una predominança del clima tasca respecte al clima ego i una correlació positiva significativa entre el clima tasca i la importància i la utilitat de l'educació física. Aquest estudi suggereix per tal d'augmentar la percepció significativa de la importància de l'educació física, juntament amb la promoció d'un clima motivacional orientat a la tasca, que fomentarà un context que els permetrà gaudir, divertir-se i assolir fites d'assoliment en les diferents tasques realitzades, cal realitzar i promoure continguts propis de la dimensió activitat física i salut per remarcar la importància i la utilitat d’un estil de vida actiu i saludable.
Document Type
Master's final project
Language
Catalan
Pages
56 p.
Note
Curs 2017-2018
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/