Màster Universitari en Millora dels Ensenyaments de l'Educació Infantil i Primària: Envíos recientes
Mostrando ítems 1-20 de 34
-
Acompanyant l'alumnat de primària pel laberint d'Internet: avaluació reguladora de la competència informacional
(2019)La competència digital és imprescindible en la societat del segle XXI i per tant s'ha d'integrar en el marc de l'activitat habitual d'aula. Un element fonamental d'aquesta integració és l'avaluació. ... -
Les tutories individualitzades a cicle mitjà per millorar la convivència
(2019)En el present article volem explicar i analitzar un procés de millora i innovació educativa a l’etapa de primària, concretament al cicle mitjà. L’objectiu principal és millorar la convivència al centre ... -
Introducció de la metodologia AICLE per millorar la competència en llengua anglesa dels alumnes de primària
(2019)Aquest article explica el procés de construcció conjunta centrat en la millora de la competència en llengua anglesa a partir de la implementació de la metodologia AICLE. La millora es troba en fase ... -
Pla d'innovació i millora del projecte interdisciplinari "apadrinem el nostre patrimoni: els safareigs de can Martra"
(2019)Aquest article s’enmarca dins del Màster interUniversitari de Millora dels Ensenyaments de l’Educació Infantil i Primària, Màster promogut pel Departament d’Educació amb l’objectiu de formar professionals ... -
Com documentar la vida a l'aula a l'educació infantil. Comunicar i reflexionar. Un projecte comú.
(2019)Les experiències que viuen els infants dia a dia a les aules d’educació infantil són sovint efímeres i invisibles si no hi ha algú que les reculli i les faci evidents. Cal que les famílies, els propis ... -
Reflexionem sobre com treballar la resolució de problemes matemàtics de manera competencial : una experiència a 2n de primària
(2019)En aquest article s’explica el començament d’un procés de reflexió, iniciat aquest curs 18-19, per a dur a terme un pla de millora educativa en l’àmbit matemàtic i concretament en la dimensió de resolució ... -
Introducció de jocs matemàtics a cicle superior mitjançant la co-docència
(2019)Aquest article és l’explicació del procés seguit a l’escola Les Escoles de Gurb per al disseny i implementació del pla de millora emmarcat en el treball de pràctiques realitzat dins el màster: Millora ... -
L’impuls de l’aprenentatge basat en projectes en un entorn digital de treball i aprenentatge en un centre d’educació de primària
(2019)L'aprenentatge basat en projectes (ABP) s’ha consolidat com una metodologia per desenvolupar competències curriculars, augmentar la motivació i l'autoestima de l'alumnat, i potenciar la recerca i la ... -
Matemàtiques i art: un aprenentatge creatiu
(2019)Aquest article descriu la seqüència i posada en pràctica del disseny d’un Pla de millora a Les Escoles de Gurb. Després d’analitzar les necessitats del centre i de recollir evidències que fonamentin la ... -
Organització d’apadrinaments comunicatius en anglès entre Ed. Infantil i Cicle Mitjà per fomentar la comunicació oral entre iguals
(2019)Porto 15 anys buscant maneres de millorar les meves pràctiques a l’aula, tenint llargs debats amb els companys/es especialistes del centre, fent proves i més proves, dissenyant materials i activitats ... -
Escola i municipi: les sortides escolars i la identitat dels infants
(2019)Aquest article neix de la idea d’aprofitar les sortides escolars com a mitjà per a la construcció de la identitat dels infants, sobretot la d’aquells que viuen a Catalunya però les seves famílies, i ... -
Avaluació de l’adquisició del concepte de nombre en aules multinivell d’Educació Infantil
(2019-06)En els cicles més elevats de les nostres escoles trobem infants que mostren dificultats en el coneixement abstracte de les matemàtiques més complexes, moltes vegades aquestes dificultats són degudes a ... -
L’avaluació competencial de l’autonomia en el Treball per Racons
(2019-09)En un moment de nous reptes que requereixen grans canvis en el món educatiu i partint del marc d’un currículum competencial, aquest article reflexiona sobre la importància de donar una funció especialment ... -
Ambients d’aprenentatge global i avaluació. Estudi de cas.
(2019)La introducció d’innovacions educatives pressuposa transformar idees i desenvolupar noves pràctiques, i alhora implica una posterior revisió d’aquestes per emprendre accions de continuïtat i de millora. ... -
Estratègies de treball cooperatiu en la resolució de problemes
(2019)En aquest article es posa de manifest que l’aprenentatge cooperatiu esdevé una estratègia de treball a l’hora de realitzar l’aprenentatge de diverses competències de l’àrea matemàtica, entre elles ... -
Les biblioteques d’aula una eina pedagògica a l’educació infantil
(2019)Partint del significat de la lectura a l’educació infantil i el sentit d’una biblioteca dins les aules d’aquests nivells l’article ens mostra el disseny d’una intervenció pedagògica en un centre educatiu ... -
La millora de l’ensenyament-aprenentatge de la competència oral a l’etapa de primària a través dels microprojectes de medi a 4t, 5è i 6è
(2019)Tradicionalment l’escola ha posat més èmfasi en la llengua escrita davant de la llengua oral a través d’un model educatiu on el silenci i la memorització formaven part del clima de l’aula. Actualment ... -
Disseny d’un racó de geometria a Cicle Inicial per millorar l’ensenyamentaprenentatge competencial
(2019)partir de la reflexió crítica i l’observació, les mestres hem vist la necessitat de millorar l’ensenyament- aprenentatge i avaluació de la geometria a l’aula de segon de Primària de l’escola Mossèn ... -
Millora de l’ensenyament i aprenentatge del càlcul amb materials manipulatius. Disseny d’un Espai d’Aprenentatge a l’Escola Garcia Fossas (Igualada)
(2019)Aquest article desenvolupa el procés de disseny i aplicació d’un projecte de millora a l’Escola Garcia Fossas (Igualada). El projecte està centrat en la millora de l’ensenyament i aprenentatge del ... -
Pla personal d'avaluació
(2019)L’article que es presenta a continuació té una doble finalitat: per una banda, descriure el procés d’un pla de millora en l’àmbit de l’avaluació, i més concretament de l’autoregulació, a partir de l’ús ...