dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències i Tecnologia | |
dc.contributor.author | Gallifa Anfruns, Pol | |
dc.date.accessioned | 2022-01-27T10:16:11Z | |
dc.date.available | 2022-01-27T10:16:11Z | |
dc.date.created | 2021-06 | |
dc.date.issued | 2021-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6998 | |
dc.description | Curs 2020-2021 | es |
dc.description.abstract | El treball neix amb l’objectiu d’aportar el primer gra de sorra pel que fa a l’anàlisi
posicional aplicat a l’hoquei patins, un esport molt poc evolucionat tecnològicament.
Eines com per exemple mapes de calor o distàncies recorregudes pels jugadors durant un
partit és una informació que estem acostumats a veure en esport com bàsquet o futbol,
però que encara no estan aplicades a l’hoquei patins.
En aquest treball s’han desenvolupat els fonaments pel que fa al tracking dels jugadors
patinant dins la pista.
Mitjançant la creació d’un gran nombre de filtres i algorismes, i utilitzant també funcions
d’alt nivell que ofereix Matlab, es realitza el seguiment dels jugadors que apareixen en
una gravació de vídeo guardant la posició de cadascun d’ells per poder-ne representar les
trajectòries a posteriori.
L’objectiu final a assolir seria ser capaços de fer el seguiment dels vuit jugadors que
composen un partit d’hoquei patins a la vegada per tal de poder-ne treure dades com les
que s’han comentat anteriorment.
L’objectiu del treball però, era realitzar el seguiment de fins a tres jugadors al mateix
temps. Es va iniciar realitzant el seguiment d’un jugador i seguidament s’anaven afegint
jugadors a les gravacions progressivament.
Finalment s’han pogut obtenir resultats fins a les gravacions en les que apareixen dos
jugadors. Tot i que el codi per fer el seguiment a tres jugadors està desenvolupat, no s’ha
pogut comprovar el seu funcionament. | es |
dc.description.abstract | This project was born with the aim for providing the first grain of sand in terms of
positional analysis applied to roller hockey, sport which technology still hasn't taken
advantage of.
Tools such as heat maps or distances traveled by players during a game are variables
that appear in sports such as basketball or football, but are not yet applied to roller
hockey.
It has been developed the basics for tracking players while they were skating on the
rink.
Creating a large number of filters and algorithms, and also using high-level functions
offered by Matlab, the players that appear in a video were tracked by saving the position
of each of them so that we could represent their trajectories.
The ultimate goal would be to be able to track the eight players who make up a roller
hockey game.
However, the goal of the project was to track up to three players at the same time. It was
started by tracking only one player and then players were gradually added to the
recordings.
Finally, we obtained results on the recordings in which one or two players appear.
Although the code for tracking three players is developed, it has not been possible to
verify using videos. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 71 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Gravació multipista | es |
dc.subject.other | Hoquei | es |
dc.subject.other | Moviment | es |
dc.title | Multi-tracking dels moviments del jugador d'hoquei patin | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |