Literatura infantil: Criteris per elaborar una tria conscient de les obres
Author
Other authors
Publication date
2022-05Abstract
La finalitat d’aquest estudi és, per un cantó, conèixer quins són els millors criteris a tenir en compte a l’hora de seleccionar una bona obra de literatura infantil i, per l’altre, esbrinar què opinen els mestres i les mestres en relació amb aquest aspecte. Així doncs, s’ha dut a terme una recerca teòrica entorn la literatura, les seves funcions i beneficis; sobre els criteris de selecció que proposen els experts i al voltant de la figura del mediador literari. A més a més, s’ha realitzat una entrevista qualitativa a quatre especialistes del món de la literatura infantil per conèixer el seu punt de vista, i s’ha fet arribar una enquesta a un grup de mestres per veure l’estat de la qüestió a l’escola, i extreure’n una informació de caràcter quantitatiu.
The purpose of this study is, on the one hand, to know which are the best criteria to take into account when selecting a good work of children's literature and, on the other hand, to know the teachers opinion about this aspect. Hence, a theoretical research has been carried out on literature, its functions and benefits; on the selection criteria proposed by experts and on the figure of the literary mediator. In addition, a qualitative interview was conducted with four specialists in the world of children's literature in order to know their point of view, and a survey was sent to a group of teachers to see the situation in the school and to obtain quantitative information.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació infantil
Literatura infantil
Pages
129 p.
Note
Curs 2021-2022
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca