Una mirada a l'infant que inventa històries. Anàlisi de la creativitat narrativa dels nens i nenes i aplicació d'una proposta per desenvolupar-la
Author
Other authors
Publication date
2023-05-12Abstract
La creativitat en la infància és avui dia un dels grans reptes a assolir a les escoles, ja que resulta un terme molt ampli que habitualment es redueix a deixar que els infants facin i inventin lliurement. Aquesta recerca, per tant, pretén posar el focus en la creativitat com a sinònim de pensament divergent i en l’ús d’aquesta a l’escola com a eina d’aprenentatge, tot oferint un context concret a partir del qual desenvolupar-la: la literatura i el gènere narratiu. Així doncs, s’investiga la capacitat dels nens i nenes d’inventar i narrar històries i les condicions necessàries per a que això es doni i pugui esdevenir una eina de desenvolupament.
Paraules clau: creativitat narrativa, infància, llenguatge, literatura.
Creativity in childhood is today one of the greatest challenges to be achieved in schools, as it is a very wide term that is usually reduced to letting children freely work and invent. This research, therefore, aims to focus on creativity as a synonym for divergent thinking and its use in schools as a learning tool, offering a specific context in which it can be developed: literature. Thus, the research investigates the ability of children to invent and narrate stories and the conditions needed for this to be given so it can become a development tool.
Key words: narrative creativity, childhood, language, literature
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Creativitat en els infants
Comunicació escrita
Educació infantil
Pages
205 p.
Note
Curs 2022-2023
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca