Replicació dels materials gràfics, d’una campanya publicitària amb intel·ligència artificial generativa
Author
Other authors
Publication date
2024-05Abstract
Gràcies a l'aparició Chat GPT, una intel·ligència artificial generativa basada en models
de text, desenvolupada per l'empresa Open AI, el novembre del 2022, la Intel·ligència
Artificial (IA) va passar a estar en boca de tothom. Chat GPT, va ser una de les
primeres eines d'intel·ligència artificial generativa, en mostrar un salt tecnològic
significatiu, tant per la seva capacitat per generar models de text, comprensibles,
lògics i coherents en un nivell mai abans vist en altres models de llenguatge; com
per la seva capacitat de gestionar informació (Fraga, 2023).
Aquest salt que va ser percebut ràpidament pel públic general, va comportar
l'explosió en l'aparició i popularització d'altres intel·ligències artificials generatives,
que anaven fins i tot més enllà dels models de text, sent capaces de generar imatges,
vídeos, i gestionar informacions més variades. Alguns exemples en poden ser Google
Bard, Midjourney, Dall·E 2, etc.
L'aparició d'aquestes intel·ligències artificials generatives, ha suposat un canvi de
paradigma a l'hora d'accedir i generar diversos continguts tant de text com
audiovisuals, oferint una accessibilitat que no existia abans de l'aparició d'aquestes,
amb uns resultats que mes rere mes demostren ser cada cop de major qualitat i més
ben rebuts pel públic general.
Davant d'aquest fet s'obre tot un ventall de possibilitats en diversos àmbits, com pot
ser el publicitari. La capacitat d'aquestes intel·ligències artificials generatives a l'hora
de portar a la realitat una idea i generar contingut de forma ràpida i eficient, obre la
porta a democratitzar un procés creatiu pel qual actualment es dediquen molts
recursos per part d'agències i empreses.
Tot i que la utilització d'aquestes eines encara es força embrionària en aquests
sectors, sobretot per a la seva novetat, aquestes ofereixen un potencial que es mereix
ser considerat degudament a l'hora de la creació publicitària.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Intel·ligència artificial
Publiciat
Publicitat -- Campanyes
Pages
171 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca