Les constriccions oulipianes en l’aproximació de l’escriptura a l’alumnat de batxillerat
Author
Other authors
Publication date
2024-05-31Abstract
La hipòtesi d’aquest treball es planteja si escriure amb constriccions oulipianes afavoreix els processos cognitius i textuals de l’alumnat. Per investigar-ho, es vol descobrir si l’escriptura amb regles afavoreix l’escriptura creativa, comprovar si l’escriptura a l’estil oulipià afavoreix la creativitat en detriment de la preocupació pels aspectes lingüístics i conèixer l’experiència d’algunes docents en el plantejament de l’escriptura amb traves, així com l’opinió d’una autoritat en el tema. Tot això s'ha fet mitjançant la pràctica d'un taller literari.
PARAULES CLAU:
Oulipo, Contrainte, Taller, Escriptura, Regles
The hypothesis of this work is whether writing with Oulipian constraints favors the students' cognitive and textual processes. In order to investigate this, we want to find out if writing with rules favors creative writing, check if writing in the Oulipian style favors creativity to the detriment of concern for linguistic aspects and learn about the experience of some teachers in the approach to writing with crossings, as well as the opinion of an authority on the subject. All this has been done through the practice of a literary workshop.
KEYWORDS: Oulipo, Constraint, Workshop, Writing, Rules
Document Type
Master's final project
Document version
Tutora: Mia Güell
Language
Catalan
Keywords
Escriptura creativa
Batxillerat
Pages
39 p.
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats